י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מחדל בטחוני

האם ה'גיאהד האסלאמי הצליח להחדיר סוכן כפול לתוך השב"כ

סוכן של הג'יאהד האסלאמי פגש אנשי שב"כ שניסו לגייס אותו ואף צילם אחד מהם • ראש הזרוע הצבאית של הארגון אכרם אל-עג'ורי התייחס גם לפיגוע בחומש שבו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד ואמר: "המטרה - רצח וחטיפת ישראלים"

האם ה'גיאהד האסלאמי הצליח להחדיר סוכן כפול לתוך השב"כ
אילוסטרציה צילום: pixabay

ראש הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי אכרם אל-עג'ורי התייחס בריאיון לרשת אל-ג'זירה לניסיון החיסול שלו בדמשק ב-2019, וטען כי ישראל עומדת מאחוריו. בריאיון התייחס גם ל"גדוד ג'נין" של הארגון הפועל בחודשים האחרונים בעיר וגם חשף כי ארגונו שתל סוכן כפול מרצועת עזה, שניסה לעבוד בשיתוף פעולה עם השב"כ, ולטענת הארגון - גם צילם איש שב"כ במסעדה בירושלים.

באשר לפיגוע בחומש לפני שנה שבו נרצח הקדוש יהודה דימנטמן הי"ד, אמר: "הם (המחבלים המבצעים) הכינו את עצמם טוב ללקיחת שבויים... הפעולה הצליחה בביצוע; מתנחל נהרג, כמה נפצעו במכונית, היה צפוי שהמכונית תעצור בשל הירי אבל הנהג שנפצע ניצל, המשיך לנהוג והתרחק משם (והמבצעים) נסוגו", סיפר אל עג'ורי.

עוד הוסיף ואמר לאל-ג'זירה: "להערכתי האויב השיג מידע שסייע לו (בניסיון חיסולו) והוא סובר שהיה צד נוסף שסייע לו סיוע חשוב מאד, 'ולא אזכיר מיהו'", כך כלשונו. בהתייחסות ראשונה שלו לניסיון החיסול שממנו ניצל בשנת 2019 (שיוחס לישראל ובסמוך לו חוסל בכיר ארגון הטרור בעזה, בהאא' אבו-אלעטא), הוסיף כי "אנחנו יודעים טוב מי מאחוריי (הניסיון), אבל די לצרה בשעתה. צד נוסף סייע (לישראל) בשעות האחרונות לפני ניסיון החיסול".

בתוכנית נחשפה כאמור לראשונה פעולת שתילת סוכן כפול שביצעה לכאורה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. שמו של הסוכן "מגויס 106" מרצועת עזה. על פי התוכנית, אותו סוכן הצליח לצלם איש שב"כ בסוד בעת שנפגש עמו במסעדה בירושלים ותמונתו פורסמה בשידור חי. מטרתו של המגויס, כך נטען, הייתה לעבוד עם השב"כ: "אחרי חודשים רבים של עבודה סמויה וגלויה ביקשו קציני שב"כ לפגוש את מגויס 106 בתוך ישראל כדי להטיל עליו משימות רגישות ולאמנו לבצען כדי לחדור את שורות הזרוע הצבאית של הג'יהאד".

בתוכנית הוצגו לכאורה רגעי מעבר "מגויס 106" מעזה לישראל לפגוש את אנשי השב"כ: "אומנתי בצילום מטלפון סלולרי ואיך לשלוח לו את התמונות מעזה... (איש השב"כ) הראה לי תמונות של אנשי הזרוע הצבאית של הג'יהאד ושאל אותי אם אני מכיר אותם או לא", על פי המובא בתכנית המגויס הכפול שב לעזה "בלי שנחשף דברו" לאחר ששהה בישראל באותה העת.

הג'יהאד האסלאמי סוכן סמוי שב"כ שירות הביטחון הכללי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד