ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
"מניפולציה עריכתית"

השופט בדימוס התבטא בעד רפורמת לוין - ונחתך מכתבת 'חדשות 12'

עודד מודריק, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, התראיין לכתבת חדשות 12 שהביאה מספר שופטים שהביעו את דעתם על רפורמות לוין. מודריק הביע את דעתו לפיה אין מדובר בהפיכה שמסכנת את הדמוקרטיה, אך בחדשות 12 בחרו לשדר דווקא את הרגעים הספציפיים בהם העביר ביקורת חלקית על לוין. "נדמיתי כשותף להסתייגות החריפה של "בכירים לשעבר", כתב מודריק

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: יצחק הררי, פלאש 90

השופט בדימוס פרופ' עודד מודריק התראיין בשבוע האחרון לכתבה שנערכה בחדשות 12, בה דיברו שופטים בדימוס על רפורמות לוין במערכת המשפט. לטענתו, חדשות 12 הוציאו את דבריו מהקשרם, ובחרו לצטט את דבריו באופן מגמתי שיפגע בלוין וברפורמות שלו.

"אתמול קויים איתי ראיון מצולם לשם שילובו בכתבה של ערוץ 12 בעניין "רפורמת לוין" במערכת המשפט. נשאלתי לתגובתי לטענה שהרפורמה תגרום "מהפכה משטרית" ושפגיעתה במשטר הדמוקרטי מסוכנת ביותר. התבקשתי גם להגיב לרכיבי הרפורמה. אמרתי באורח נחרץ שהרפורמה אינה מהפכה משטרית ואינה מסכנת את הדמוקרטיה הישראלית", כתב מודריק בחשבון הטוויטר האישי שלו.

מודריק המשיך וכתב: "הבעתי תמיכה ברוב חלקי הרפורמה (חלקם תוך הצעת שינוי כלשהו) והסתייגות מאחד הרכיבים. הכתבה שודרה במהדורת החדשות אמש. בפתיח לכתבה נאמר משהו כעין: בכירים לשעבר במערכת המשפט מביעים הסתייגות חריפה מן הרפורמה המוצעת".

"אחר כך הוקרנה עמדתו של השופט בדימוס סטרשנוב שאמנם הביע בחריפות התנגדות לרפורמה וכינה אותה מהפכנית ומסוכנת לדמוקרטיה. בתוך כך שולבה הקרנת קטע קצר מאד של דברים שלי שבהם ביקורת חלקית מאד על אחד הרכיבים של ההצעה. כך אירע שבמניפולציה עריכתית הוצאו דבריי מהקשרם ונדמיתי כשותף להסתייגות החריפה של"בכירים לשעבר". דבר מדבריי אודות זה שהרפורמה אינה "מהפכה משטרית" לא שודר. גם לא שודרו קטעי התמיכה בהצעה. אינני יודע אם הדבר הוא פרי מלאכתו של כתב או עורך נעדרי כישרון עיתונאי הולם או כוונת מכוון של "תקשורת מגוייסת", סיים השופט בדימוס.

מחדשות 12 נמסר בתגובה לפוסט שהעלה מודריק: "בכתבה נבחר קטע שלא הוצא מהקשרו באשר לעילת הסבירות. לאור עמדתו של השופט מודריק באשר לשאר הסוגיות נציע לו השבוע להתראיין באולפן באחת תוכניות החברה לשטוח את עמדתו המלאה".

חדשות 12 יריב לוין רפורמה עריכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד