י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
"אין אינטרס שתתקיים"

סמוטריץ' חתם: כספי הרשות יעברו למשפחות שכולות

לאחר שההחלטה אושרה בקבינט, שר האוצר חתם על צו מיוחד שיעקל עשרות מיליונים מהכספים שנותנת ישראל לרשות הפלסטינית - לטובת משפחות שכולות. ברקע: צעדים נוספים שהתקבלו נגד הרשות | במסיבת עיתונאים מיוחדת אמר: "אין צדק גדול יותר מקיזוז כספי הרשות והעברתם למשפחות הקורבנות"

סמוטריץ' חתם: כספי הרשות יעברו למשפחות שכולות
בצלאל סמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שינוי כיוון מול הרשות: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע הערב (ראשון) באופן רשמי על קיצוץ בתקציב שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית, והעברתו למשפחות שכולות שנפגעו מהטרור הפלסטיני.

במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס, הוא חתם על הצו לעיקול חלק מהכסף לפלסטינים - כך ש-139 מיליון שקל יועברו למשפחות שכולות. החתימה מגיעה לאחר שההחלטה אושרה בסוף השבוע שעבר בקבינט המדיני-ביטחוני.

"זה אחד המאבקים הצודקים והנכונים לא רק בעשיית צדק אחורה, אלא כצעד הרתעתי", אמר יו"ר 'הציונות הדתית' בהצהרה. "אין צדק גדול יותר מקיזוז כספי הרשות והעברתם למשפחות הקורבנות. אין פה נחמה עבור משפחות הנרצחים, אבל יש פה צדק".

ההחלטה מסמלת שינוי כיוון ביחס לרשות הפלסטינית, שיושב הראש שלה אבו מאזן היה בקשר מול בכירי הממשלה הקודמת - כשסמוטריץ' אף הבהיר בהצהרה שמבחינתו הרשות צריכה להתפרק: "כשהיא מעודדת טרור, אין לי אינטרס שתמשיך להתקיים".

בשבוע שעבר הקבינט החליט על שורת צעדים נגד הרשות הפלסטינית, בעקבות ההחלטה הפנייה של לבית הדין הבינלאומי בהאג. בין הסנקציות נמצאים החלה מיידית של קיזוז תשלומי הרשות למחבלים ובני משפחותיהם, הקפאת תוכניות בנייה של הפלסטינים בשטחי C ועוד.

הרשות הפלסטינית משפחות שכולות בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד