ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
כועסים על הסנקציות

דיווח ערבי: המצרים זועמים על נתניהו שלא מנע עליה של בן גביר

נשיא מצרים כועס על נתניהו שלא הצליח למנוע את ביקורו של בן גביר בהר הבית. עיתון ערבי מדווח, כי התקרית עשויה לסכן ניסיונות של מצרים לתווך בחילופי שבויים פוטנציאליים עם חמאס. בעיתון נכתב כי "כישלון ניסיונותיו של נתניהו לרסן את בן גביר היה בעייתי במיוחד עבור ההנהגה"

דיווח ערבי: המצרים זועמים על נתניהו שלא מנע עליה של בן גביר
נתניהו וא-סיסי בעבר צילום: אבי אוחיון, פלאש 90

פעולותיה של ממשלת ישראל החדשה בשבוע האחרון סיבכו את הקשרים של ישראל עם מצרים. העיתון הלונדוני בשפה הערבית "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח, כי ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית, כמו גם הסנקציות שהוטלו על ההנהגה הפלסטינית, הרגיזו את קהיר ו"היוו הקשחה של מצרים לתווך עסקת חילופי שבויים פוטנציאלית" עם ארגון הטרור חמאס בעזה.

הדיווח בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד"

בדיווח נאמר כי "כישלון ניסיונותיו של נתניהו לרסן את בן גביר", היה בעייתי במיוחד עבור ההנהגה המצרית. העיתון מתאר כעס בלשכתו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי עקב החלטת נתניהו לאפשר לבן גביר לבקר בהר הבית, וזאת מספר ימים לאחר שסיסי שוחח עם נתניהו בטלפון, בירך אותו. עם שובו כראש הממשלה ולחץ עליו למנוע את הביקור המתוכנן.

בדיווח נכתב כי נתניהו הבטיח במהלך השיחה "לשמור על השקט" ולמנוע את ביקורו של בן גביר. לאחר שמצרים הביעה חוסר שביעות רצון מהעובדה שהביקור בסופו של דבר יצא לפועל. ביום שלישי האחרון, דווח בתקשורת הערבית, כי אינם מקבלים את העובדה שהדבר נבע משיקולים של שימור הקואליציה, וכי נתניהו נותר מחויב לשמור על קשריו ההדוקים עם ההנהגה המצרית.

בדיווח גם נאמר כי הסנקציות הישראליות נגד הרשות הפלסטינית שאושרו ביום שישי האחרון, מוסיפים לחץ נוסף על היחסים בין הצדדים.

בנימין נתניהו מצרים עבד אל פתאח א סיסי איתמר בן גביר הבעיה הרפורמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד