י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
שני מיליארד נסיעות

סין פותחת מחדש את הגבולות לאחר 3 שנים והעולם חושש

סין הסירה את ההגבלות לנוסעים אתמול, ולמעשה פתחה מחדש את גבולותיה שלוש שנים לאחר שמגיפת הקורונה הובילה להגבלות נסיעה קפדניות. המהלך הוא השלב האחרון בפניית הפרסה של בייג'ינג ממדיניות האפס קורונה הדרקונית שלה, לגבולות פתוחים

סין פותחת מחדש את הגבולות לאחר 3 שנים והעולם חושש
שדה תעופה. אילוסטרציה צילום: unsplash

סין הסירה את ההגבלות לנוסעים נכנסים אתמול (ראשון) ולמעשה פתחה מחדש את גבולותיה שלוש שנים לאחר שמגיפת הקורונה הובילה להגבלות נסיעה קפדניות.

בנוסף סין אפשרה נסיעות למדינות אחרות וממנה, בייג'ין גם פתחה מחדש את הנסיעות האוויריות וגם דרך הים עם הגבול של הונג קונג, מה שאפשר למשפחה ולחברים להתאחד מחדש לאחר שנים שחיו בנפרד. כלי תקשורת סיניים ומערביים דיווחו על תורים עצומים המשתרעים על פני נמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג. ה-South China Morning Post דיווח כי החל מהשעה 20:00 שעון מקומי ביום ראשון, יותר מ-45,000 אנשים עברו בגבול בין הונג קונג ליבשת סין.

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, משרד התחבורה הסיני צופה שיותר משני מיליארד נסיעות יהיו לתוך סין וממנה במהלך 40 הימים הקרובים - עלייה של כמעט 100 אחוז - בין היתר בשל תחילת ראש השנה הסיני.

זהו השלב האחרון בביטול של מדיניות אפס קורונה של בייג'ינג, עד לפני כמה שבועות הממשלה השתמשה בהגבלות דרקוניות, בבדיקות המוניות ובמגבלות חמורות לנסיעות כדי לשמור על רמת העברת הנגיף למינימום בקרב אוכלוסייתה.

פניית הפרסה שהגיעה בעקבות מחאות עממיות המוניות, עורר דאגה בקרב כמה מדינות מערביות, החוששות שהעלייה במקרי הקורונה הסיניים עשויה לפזר גרסאות מסוכנות של נגיף הקורונה.

 

 

קורונה סין הונג קונג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד