כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
ממתינים למדינות נוספות

תמיכה מערבית: בריטניה שוקלת לספק לאוקראינה טנקים

בריטניה שוקלת לספק לאוקראינה טנקים מסוג צ'לנג'ר 2 כדי להילחם בכוחות הרוסיים, בתקווה שזה יכול לעורר בעלות ברית אחרות לעשות את אותו הדבר

תמיכה מערבית: בריטניה שוקלת לספק לאוקראינה טנקים
צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

בריטניה שוקלת לספק לאוקראינה טנקים בריטיים בפעם הראשונה מאז פרוץ המלחמה כדי להילחם בכוחות הפולשים של רוסיה, כך מדווחת רשת Sky News.

על פי הדיווח, דיונים מתקיימים במשך כמה שבועות לגבי מסירת מספר טנקים מהראשיים של הצבא הבריטי צ'לנג'ר 2 לכוחות המזוינים האוקראינים, כך אמר מקור מערבי שמכיר את השיחות.

מהלך כזה יסמן עלייה משמעותית בתמיכה המערבית באוקראינה ויכול לעזור לעורר בעלות ברית אחרות של נאט"ו, בפרט גרמניה, ללכת בעקבותיה. "זה יעודד אחרים לתת טנקים", אמר מקור אוקראיני לרשת סקיי ניוז.

טרם התקבלה החלטה סופית על ידי ממשלתו של רישי סונאק, אך אם בריטניה אכן תחתום על העברת טנקים, היא תהפוך לאומה הראשונה שתגיב לבקשות של מנהיגים אוקראינים לצייד את צבאם בטנקים מערביים חזקים.

קבוצה בראשות ארה"ב של כ-50 מדינות - כולל בריטניה - המספקת תמיכה צבאית לאוקראינה אמורה לקיים את הפגישה הבאה שלה ב-20 בינואר. כל הודעה על סיוע חדש, כגון טנקים, יכולה להתבצע במקביל להתכנסות הקבוצה. מקור אחד אמר שבריטניה תציע כ-10 טנקים של צ'לנג'ר 2 - מספיק כדי לצייד יחידה שלמה.

מלחמת אוקראינה רוסיה טנקים בריטניה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד