כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"נתניהו נותן בנדיבות"

ה'ניו יורק טיימס' במתקפה כוללת נגד החרדים

עיתון ה'ניו יורק טיימס' שבחודשים האחרונים לקח על עצמו לפרסם סדרת כתבות מכפישות נגד החרדים בניו יורק, עושה זאת עכשיו נגד החרדים בישראל. העיתון מתלונן שבניו יורק החרדים לא משתלבים טוב מספיק בחברה הכללית, למרות ששם כמעט כל החרדים עובדים. בישראל, כותב העיתון, "נתניהו נותן לחרדים תקציבים בנדיבות"

ה'ניו יורק טיימס' במתקפה כוללת נגד החרדים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ה'ניו יורק טיימס' בכתבה מקיפה על ניצחון נתניהו והחרדים בבחירות. העיתון מציין כי "כדי לשמר את ממשלתו החדשה, נתניהו עושה ויתורים משמעותיים למפלגות הימין והחרדים, כולל בנושאי היחסים עם הפלסטינים, עצמאות מערכת המשפט וסמכויות המשטרה, פטור משירות צבאי לבחורי ישיבה, ומלגות ממשלתיות לאברכים שבוחרים בלימודי דת מלאים".

בעוד העיתון מתלונן כי נתניהו נדיב מדי כלפי החרדים בארץ, בכתבות האחרונות של העיתון נגד החרדים בניו יורק, העיתון מתלונן איך לא, על החרדים, ומציין כי הם לא לומדים מספיק ליבה, (למעט הישיבות החסידיות, טענה לא נכונה ואפילו שקרית) בנוסף כותב העיתון כי אצל החרדים הילדים גדלים כשהם לא בשלים מספיק לצאת לעולם הגדול; שקר נוסף, לאחר שכמעט כל החרדים בניו יורק עובדים.

עוד מה'ניו יורק טיימס' על החרדים בארץ: נתניהו הבטיח למנהיגי החרדים את פתרון מצוקת הדיור - הקמת עיר חדשה שבה אורח החיים החרדי ינחה את תכנון העיר. הוא הסכים להגדיל את המימון לתלמידות הסמינרים החרדיים ולאפשר לחרדים משרות ממשלתיות ללא תארים אוניברסיטאיים.

בניו יורק כותב העיתון כי "החרדים חיים באוטונומיה משלהם" ותוקף את החינוך שהילדים החרדים מקבלים.

עוד כותב העיתון: "כדי להבטיח את נאמנות המפלגות החרדיות, הסכים מר נתניהו גם לתת תקציבים מיוחדים לתחבורה ציבורית באזורים חרדיים ולהעביר חוק המעגן את לימוד התורה כערך לאומי, בדומה לשירות צבאי חובה וכן להעביר חוק שנוי במחלוקת נוסף כדי להכשיר את ההסדר רב השנים המעניק פטור מגיוס ללומדי התורה, ולערער עוד יותר את העיקרון שהושג בעבר של גיוס חובה".

באורח פלא העיתון תוקף את החרדים בניו יורק על אורח חייהם, בעוד שם אין גיוס חובה, ורוב החרדים (למעט ישיבות חסידיות) מלמדים ליבה באופן מלא, עד כדי כך שאגודת ישראל בארה"ב יצאה בקמפיין ענק של שלטי חוצות כולל הקמת אתר אינטרנט מיוחד שמפריך את כל השקרים של העיתון.

העיתון מצטט "מבקרים" שטוענים כי ההבטחה להגדלת הקצבאות ללומדי התורה תהווה גורם מונע מהחרדים להשתלב במעגל העבודה.

ישראל כהן, פרשן פוליטי של רדיו קול ברמה אומר ל'ניו יורק טיימס': "החרדים מצד אחד רוצים לשמור על 'יבנה וחכמיה' ולדאוג ללומדי התורה ולציבור שלהם אך במקביל חשובה להם לא פחות זהותה המסורתית וצביונה של מדינת ישראל ולכן הם מנסים להשפיע שהסטטוס קוו יישמר ושהפרהסיה בישראל תהיה כמה שיותר יהודית".

ניו יורק טיימס אנטישמיות בארה"ב חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד