כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
לאחר תשעה חודשים

חייל אמריקאי לשעבר שוחרר ממעצר ברוסיה

חייל אמריקני ששירת בחיל הים שוחרר ביום חמישי האחרון לאחר תשעה חודשים במעצר ברוסיה | החייל לשעבר יליד מישיגן, היה בפולין והשתתף בפסטיבל מוזיקה, ולא ברור מדוע חצה את הגבול לרוסיה

חייל אמריקאי לשעבר שוחרר ממעצר ברוסיה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

טיילור דאדלי, בן 35, נעצר באפריל 2022 לאחר שחצה מפולין לקלינינגרד שטח רוסי בין פולין לליטא. החייל לשעבר יליד מישיגן, היה בפולין והשתתף בפסטיבל מוזיקה, ולא ברור מדוע חצה את הגבול לרוסיה.

רשת CNN דיווחה כי החייל שוחרר לאחר מאמצים של מרכז ריצ'רדסון למעורבות גלובלית, ארגון ללא מטרות רווח בראשות הדיפלומט לשעבר ומושל ניו מקסיקו ביל ריצ'רדסון. "הרשויות ברוסיה שחררו את האזרח האמריקאי טיילור דאדלי, לשעבר בחיל הים בן 35, מעבר לגבול הפולני למושל ביל ריצ'רדסון, הצוות שלו, ולנציג משגרירות ארה"ב בוורשה", כך מסר דובר הארגון לתקשורת.

"מרכז ריצ'רדסון עבד ביעילות ובחריצות ובשקט על שחרורו של דאדלי במשך יותר מ-6 חודשים עם סיוע משמעותי מהקרן העולמית של סטיב מנזיס, ומקרן ג'יימס פולי", הוסיף הדובר. "המשפחה תהיה אסירת תודה לנצח על עבודתם של המעורבים". ריצ'רדסון אישר את השחרור, וציין את עבודתם של משרד החוץ האמריקאי והשגרירות בוורשה בהוצאת דאדלי ממעצר רוסי. "אחרי שישה חודשים של עבודה אינטנסיבית, זה נהדר לראות את השחרור הזה של טיילור דאדלי קורה" אמר.

"עבדנו על זה קשה במוסקבה ובקלינינגרד והעלינו את זה לראשונה במהלך הפגישות שלנו עם גורמים רוסיים בשיחות על עצורים אמריקאיים". מרכז ריצ'רדסון מסר כי לא בוצעו חילופי שבויים לשחרורו של דאדלי.

שחרור רוסיה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד