כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
איש הצללים בעולם הערבי

מנכ"ל משרד החוץ החדש: שליח רה"מ למשימות מיוחדות

שר החוץ החליט למנות את רונן לוי לתפקיד מנכ"ל משרד החוץ. במקביל, הממשלה אישרה את הרכב ועדת שרים לענייני חקיקה. הממשלה אישרה גם את הקמת משרד ההסברה 

מנכ"ל משרד החוץ החדש: שליח רה"מ למשימות מיוחדות
משרד החוץ בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החוץ אלי כהן החליט היום (ראשון) למנות את רונן לוי (מעוז) לתפקיד המנהל הכללי של משרד החוץ, במקום אלון אושפיז שהודיע לאחר כשנתיים וחצי, על סיום תפקידו.

לוי, בן 48 שרת כמעט 30 שנים בקהילת המודיעין והביטחון החל בתפקידי שטח, מבצעים ומודיעין בשירות הביטחון הכללי, ועד לתפקיד ראש אגף בכיר במטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה. בתפקידו האחרון במל"ל שימש ראש האגף לקשרים מיוחדים וצבר ניסיון רב בקשרים בינלאומיים ובפיתוח יחסים עם בכירי הממשל ברחבי העולם. הוא הוביל ליצירת קשרים חשאיים בין ישראל למדינות שלא היו איתן קשרים, היה שליח מיוחד של ראש הממשלה וראש המל"ל למשימות מיוחדות, תרם רבות מאחורי הקלעים הסכמי אברהם והיה אחראי על הקשר עם גופים מקבילים ברחבי העולם. שמו של לוי היה אסור בפרסום עד כה.

השר אלי כהן אמר: "רונן לוי הוא אחד האנשים המנוסים והיצירתיים בחיבור ובחיזוק של קשרים בין לאומיים עבור מדינת ישראל, והוא הוכיח את עצמו באין ספור הישגים שלא את כולם ניתן לפרסם. אין לי ספק שכמנכ"ל, ביחד עם צוות העובדים המקצועי והמסור של המשרד, התרומה למעמדה של מדינת ישראל בעולם תהיה דרמטית". 

בתוך כך, הממשלה אישרה הבוקר את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו למינוי ועדת שרים לענייני חקיקה.

הרכב הוועדה: יושב ראש הוועדה - שר המשפטים יריב לוין
ממלא מקום יו"ר הוועדה - השר איתמר בן גביר
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
השר חיים ביטון
השר יואב בן צור
השר יצחק גולדקנופף
השרה גלית דיסטל אטרביאן
השרה עידית סלימן
השר יואב קיש
השר שלמה קרעי
השר עמיחי שיקלי

בתוך כך, הממשלה החליטה על הקמת משרד ההסברה, שבראשו תעמוד השרה גלית דיסטל אטרביאן וכן על צירוף חברת הכנסת מאי גולן כשרה בממשלה.

כמו כן, הממשלה החליטה על העברת שטחי פעולה וסמכויות ממשרד החינוך ומהמשרד לשיווין חברתי, למשרד ראש הממשלה, זאת בהתאם להסכמים הקואליציוניים.

החלטות אלו כפופות לאישור הכנסת.

בנוסף, הממשלה אישרה גם את מינויו של עו״ד שלומי הייזלר, לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר, את מינויו של כפיר סויסה למנכ"ל משרד התרבות והספורט ואת מינויו של אמנון מרחב לתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה.

 

משרד החוץ אלי כהן ועדת שרים לחקיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד