כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
המציא קורות חיים

חקירה נגד חבר הקונגרס ששיקר לגבי מוצאו היהודי

חבר קונגרס מניו יורק נחקר לאחר ששיקר כי הוא ממוצא יהודי ופיברק קורות חיים מרשימים אך בדויים לחלוטין. לדברי התביעה: "הבדיות הרבות וחוסר העקביות המקושרים עם סנטוס מדהימים, לתושבי המחוז חייבת להיות נציגות כנה ואחראית בקונגרס. אם בוצע פה פשע, אנחנו נתבע"

חקירה נגד חבר הקונגרס ששיקר לגבי מוצאו היהודי
חבר הקונגרס ג'ורג' סנטוס צילום: באדיבות המצלם

בניו יורק נפתחה חקירה בנושא חבר בית הנבחרים הפדרלי מטעם המפלגה הרפובליקנית, ג'ורג' סנטוס, ששיקר לגבי קורות חייו. בין טענותיו השקריות אמר שעבד בחברות בכירות ב'וול סטריט' וכי הוא ממוצא יהודי. כך לפי דיווח ב'וושינגטון פוסט'.

ההחלטה התקבלה לאחר שהתברר אחרי נצחונו המפתיע בבחירות כי הוא שיקר לגבי ניסיונו העסקי, רקעו ההשכלתי, וייחוסו המשפחתי. סנטוס, שנבחר לייצג מחוז הבחירה הכולל את לונג איילנד, הוליך שולל את בוחריו תוך שטען כי עבד בחברות בכירות בוול סטריט כמו 'גולדמן זקס' ו'סיטי גרופ'. סנטוס שנתפס משקר, התנצל, ואמר כי הוא מצר על השקרים שלו. הוא הודה בפומבי ששיקר כי הוא יהודי וסבו וסבתו ברחו מהגרמנים לפני השואה.

הזעם של הדמוקרטים גדול, מאחר והניצחון של סנטוס עזר לרפובליקנים להשיג רוב דחוק בקונגרס. הדמוקרטים קראו לחקור את קורות החיים שלו, ומשרד התובע הכללי של ניו יורק אמר שהוא "בודק מספר סוגיות" סביב סנטוס.

סנטוס ביקש להסביר את טענותיו בכך ש"הרבה אנשים מגזימים בקורות החיים שלהם", והוא המעיט בהשפעה של מעשיו. הוא התייחס בקצרה כיצד עושרו זינק בשנים האחרונות, מה שאפשר לו ללוות מאות אלפי דולרים לקמפיין שלו.

סנטוס אמר שאחרי עבודות שונות, הוא פתח משרד משלו ו"זה פשוט עבד והתחלתי להרוויח הרבה כסף, והתחלתי לבנות עושר". בראיון ל'ניו יורק פוסט' הוא הסביר את טענותיו על מורשת יהודית. "מעולם לא טענתי שאני יהודי, אני קתולי", אמר. "בגלל שנודע לי שלמשפחת אמי יש רקע יהודי, אמרתי שאני 'איש -יהודי' משחק מילים באנגלית JEW-ISH.

הקואליציה היהודית הרפובליקנית הביעה את אכזבתה מסנטוס ואמרה שהוא לא יתקבל יותר בברכה באף אחד מהאירועים שלה. לדברי התובעת המחוזית במחוז נסאו, "הבדיות הרבות וחוסר העקביות המקושרים עם סנטוס מדהימים, לתושבי המחוז חייבת להיות נציגות כנה ואחראית בקונגרס. אם פשע בוצע פה, אנחנו נתבע".

רפובליקני קונגרס קורות חיים חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד