כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
בניגוד לנהלים והפקודות

הפיצוץ הקטלני בבסיס; נמנע אסון נוסף

פצצת מטול נוספת שהוכנסה לחדרי הלוחמים בניגוד לנהלים, באותו בסיס של חטיבת כפיר בו נהרג רב"ט דניס זינובייב ז"ל, מפיצוץ פצצת מטול - אותר על ידי צה"ל ויתכן כי נמנע אסון נוסף

הפיצוץ הקטלני בבסיס; נמנע אסון נוסף
יחידת המסתערבים ימ"ס צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אסון נוסף היה בדרך? בחיפוש בחדר המגורים של חטיבת כפיר לאחר פיצוץ פצצת המטול בלילה שבין מוצ"ש לראשון שהובילה לאסון בו נהרג רב"ט דניס זינובייב ז"ל, התגלתה עוד פצצה באחד מחדרי המגורים. הפצצה נלקחה על ידי אחד הלוחמים בניגוד לנהלים והפקודות האוסרות על הכנסת אמל"ח נפיץ לחדרי המגורים. כך דיווח איתי בלומנטל ב'כאן'.

באסון נהרג רב"ט דניס זינובייב ז"ל בן 18 מפתח תקווה, מפיצוץ רימון של מטול בבסיס הטירונים בקעות בבקעת הירדן. באירוע נפצעו שלושה חיילים נוספים, שניים באורח קל ואחד באורח קשה. הפיצוץ אירע בעקבות רימון נפל שנאסף מהשטח בניגוד להוראות והוכנס למגורים. על פי ההערכות, לא מדובר במשחק בנשק או תחמושת.

דניס ז"ל. צילום: דו"צ.

מדובר צה"ל נמסר כי המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע בו נהרג זינובייב, שהועלה מדרגת טוראי לדרגת רב"ט לאחר מותו. בנוסף, מפקד זרוע היבשה אלוף תמיר ידעי הנחה על הקמת ועדת מומחים בראשות אלוף משנה חנוך דאובה. בעקבות האירוע יתקיים בצבא עוצר אימונים וסריקות נפלים, תחמושת ואמצעי לחימה. האימונים יחודשו עם סיום הסריקות והשלמת שיעורים למפקדים ולחיילים בנושא.

לקראת חצות, בעת שעת הת"ש של לוחמי חטיבת כפיר באימון מתקדם של החטיבה, נשמע קול נפץ עז בחדר של כמה מהלוחמים שנגרם מפיצוץ שמקורו במטול רימונים. בחדר היו בזמן האירוע שבעה חיילים. מיד לאחר הפיצוץ הוזנק למקום מסוק של יחידת החילוץ 669 לפנות את הפצועים לבתי החולים, ובתוך זמן קצר כוחות הרפואה קבעו את מותו של זינובייב.

הלוויתו תיערך היום (שני) בשעה 11:00 בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. לבקשת המשפחה, התקשורת לא תסקר את הלוויה.

פיצוץ רימון יד התפוצצות רימון דניס זינובייב בסיס צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד