כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
מצפה למימון

הרמטכ"ל הבריטי: שליחת טנקים לאוקראינה מחלישה את צבא בריטניה

בריטניה תשלח 14 טנקים צ'לנג'ר 2 לאוקראינה כדי לסייע במניעת הפלישה של רוסיה בשבועות הקרובים. כמו כן, יסופקו כ-30 תותחים גדולים עם הנעה עצמית כחלק מחבילת תמיכה צבאית חדשה ומשמעותית

הרמטכ"ל הבריטי: שליחת טנקים לאוקראינה מחלישה את צבא בריטניה
טנק צ'לנצ'ר 2 הבריטי צילום: צבא בריטניה

הצבא הבריטי ייחלש באופן זמני ויהיה פחות מסוגל להילחם ברוסיה לאחר שמסר טנקים וארטילריה לאוקראינה, כך אמר הרמטכ"ל הבריטי בהצהרה בוטה בצורה יוצאת דופן. רמטכ"ל צבא בריטניה הגנרל סר פטריק סנדרס אמר שההחלטה לעזור לצבא האוקראיני להביס את פלישת פוטין תהפוך את בריטניה לבטוחה יותר.

הרמטכ"ל גם הדגיש את הצורך החיוני להחזיר את יכולת הלחימה של צבאו. דבריו נאמרו בהודעת וידאו פנימית לצבא שנראתה נועדה להפעיל לחץ על האוצר להתחייב מימון נוסף להגנה, כך דיווחה רשת סקיי ניוז. "מלחמות מנצחות ומפסידות ביבשה", אמר ראש המטה הכללי בהצהרתו, שפרסמה לאחר שבן וואלאס, שר ההגנה, אישר לפרלמנט ביום שני כי בריטניה תשלח 14 טנקי צ'לנג'ר 2 וכן ארטילריה לאוקראינה כחלק מחבילת תמיכה צבאית חדשה ומשמעותית.

"אוקראינה צריכה את הטנקים והתותחים שלנו עכשיו. אני יודע שהם ישתמשו בהם היטב. ולא יכולה להיות סיבה טובה יותר", אמר הגנרל סנדרס. הוא אמר שהסיוע של בריטניה יעודד בעלות ברית אחרות ללכת בעקבות בריטניה עם יותר נשק. עם זאת, הגנרל הודה: "מסירת היכולות הללו לאוקראינה תשאיר אותנו חלשים זמנית כצבא, אי אפשר להכחיש זאת. אבל הבטחת התבוסה של רוסיה באוקראינה הופכת אותנו בטוחים יותר, וכחברה מובילה בנאט"ו, הברית ההגנתית החזקה בעולם, אנו מוגנים על ידי עקרון ההגנה הקולקטיבית".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה בריטניה טנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד