ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
על רקע שידור הסרטון

זה מה שדורש חמאס תמורת שחרורו של מנגיסטו

חמאס אמנם שידר אמש את הסרטון של אברה מנגיסטו ללא שדרש תמורה עבורו, אמנם רשימת האסירים שהוא דורש לשחרר תמורתו ותמורת שאר השבויים ידועה. המחבלים הגרועים ביותר שידענו שאין סיכוי שישראל תשחרר אי פעם 

זה מה שדורש חמאס תמורת שחרורו של מנגיסטו
מחבלים בכלא צילום: חסאן ג'די, פלאש 90

על רקע פרסום הסרטון שבו נראה אברה מנגיסטו בשבי החמאס, ארגון הטרור דורש את שחרור האסירים הכבדים ביותר שנמצאים בבתי הכלא בישראל כדי להוציא לפועל עסקת שבויים ונעדרים. ב'כאן' נחשפה זהותם של האסירים עם דם רב על ידיהם.

ברשימה נמצאים: חסן סלאמה, ראש הזרוע הצבאית של חמאס בעזה שהיה אחראי על שני הפיגועים בקו 18 בשנת 1996; איבראהים חאמד, מראשי הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון באינתיפאדה השנייה שהיה אחראי לפיגועים בקפה מומנט, במועדון שפילד קלאב בראשון לציון ובאוניברסיטה העברית בירושלים; עבדאללה ברגותי, מהנדס המטענים הכי גדול של חמאס באינתיפאדה השנייה, נידון ל-67 מאסרי עולם - הפלסטיני שנגזר עליו העונש הכבד ביותר אי פעם; עבאס א-סייד, מתכנן הפיגוע במלון פארק בשנת 2002, פיגוע שבעקבותיו ישראל פתחה במבצע חומת מגן. הסבירות לעסקה כזאת - אפסית.

בינתיים, לפי הדיווח ב'כאן', בישראל נמנעים מלקבוע אם הסרטון אמין, במשפחה מעריכים שמי שמופיע בסרטון של ארגון הטרור זה אכן אברה מנגיסטו. חמאס משחרר אות חיים ללא תמורה כי הוא חפץ בעסקה. עד כה ארגון הטרור דרש מחוות עבור אות כזה. בחמאס הבינו כי עסקת חלומות כמו במקרה של גלעד שליט כבר לא תתקבל והוא מנסה להפעיל לחץ פסיכולוגי על הממשלה והציבור ביום כניסתו של רמטכ"ל חדש לפקד על צה"ל.

לפני שנה וחצי שחרר חמאס הקלטה של מנגיסטו. בישראל חשבו שמדובר בזיוף, אך בסוף הגיעו למסקנה שהיא אמיתית. בקרוב יידרש ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות מתאם שבויים ונעדרים חדש במקום ירון בלום שסיים את תפקידו אחרי חמש שנים. זהות המתאם שייבחר תהיה אינדיקציה האם ראש הממשלה מעוניין ללכת לעסקת שחרור מחבלים כלשהם שנראית חסרת סיכוי לפי הרכב הממשלה בה נמצאים סמוטריץ ובן גביר וחברי סיעתם.

נזכיר, חמאס פרסם אתמול (שני) בשעות אחר הצהריים תיעוד לכאורה של החטוף אברה מנגיסטו. זהו תיעוד ראשון של מנגיסטו מאז שנחטף בספטמבר 2014. סרטון התעמולה פורסם בעיתוי לא מקרי, יום חילופי הרמטכ"לים בישראל אמיר כוכבי בהרצי הלוי.

אילן, אחיו של אברה, הגיב לתיעוד ברגשות מעורבים: "זו שמחה מהולה בעצב, אחרי שמונה שנים וחצי שלא ידענו מה איתו, נחשפנו לסרטון. חמאס מודה בפה מלא שהוא מחזיק אזרח חף מפשע. אני רוצה לפנות לראש הממשלה וחברי הקבינט - זו ההזדמנות שלכם להחזיר את אח שלי בריא ושלם. אנחנו בודקים את הסרטון לעומק".

אברה מנגיסטו חמאס שחרור מחבלים שחרור אסירים עסקת שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד