ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בחזור מג'נין

פרסום ראשון: איש נטורי קרתא נוסף נעצר מיד עם נחיתתו בנתב"ג

אמש נעצר בנתב"ג איש נטורי קרתא שהשתתף בביקור במחנה ג'נין בשבוע שעבר. מעצר זה מתווסף למעצרו של חשוד נוסף מאותה משלחת שנעצר בשבוע שעבר ושוחרר לאחר 4 ימים | החשד נגדו: "תמיכה והזדהות עם ארגון טרור" להפרת צו אלוף בכך שנכנס למחנה הפליטים ג'נין

פרסום ראשון: איש נטורי קרתא נוסף נעצר מיד עם נחיתתו בנתב"ג
החשודים בג'נין צילום: רשתות חברתיות ערביות

המשטרה עצרה הלילה (בין שני לשלישי) בנתב"ג את אחד מאנשי "נטורי קרתא" שנכנסו בשבוע שעבר למחנה הפליטים בג'נין ונועדו עם פעילי טרור.

האברך, המשתייך לחוגי הנטורי קרתא, נעצר בעת שחזר מחו"ל. הוא נחשד כי היה חלק מהמשלחת שביקרה בשבוע שעבר במחנה ג'נין, תוך עבירה על צו אלוף הפיקוד האוסר כניסתם של ישראלים לשטחי הרשות הפלסטינית.

בתיעודים שפורסמו בשבוע שעבר ברשתות החברתיות ועוררו סערה, נראו הפעילים הקיצוניים מסתובבים בלב מחנה הפליטים, אליו הכניסה לישראלים אסורה ומסוכנת. במהלך הביקור במחנה, שסוקר בהרחבה בכל התקשורת הפלסטיניים, נפגשו הפעילים עם בכיר בארגון הג'יהאד האסלאמי.

מעצר זה מתווסף למעצר חבר נוסף מאותה משלחת שנעצר ביום חמישי שעבר ושוחרר לאחר ארבעה ימים. במהלך הדיון בהארכת מעצרו של החשוד הראשון נטען כי בנוסף לעבירה על צו האלוף האוסר כניסת ישראלים לשטחים הפלסטינים, גופי הביטחון מבקשים לבדוק האם חברי המשלחת נפגשו עם גורמים עוינים. מנגד, בא כוחו של החשוד טען כי המעצר הוא פוליטי וכי אין בסמכותו של בית משפט השלום לדון במעצר זה, אלא אך ורק לבית משפט צבאי מכיוון העבירה בוצעה מחוץ לקו הירוק.

נטורי קרתא ג'נין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד