ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לקראת החלטת בג"צ

דרעי מגלגל את האחריות לראש הממשלה ומבהיר: "בכל מקרה לא אתפטר"

שר הבריאות והפנים, יו"ר ש"ס אריה דרעי, מבהיר שלא משנה מה יכריעו שופטי בג"צ בשאלת מינויו, הוא לא מתכוון להתפטר, וכן ציין כי ההחלטה לפטרו עוברת לראש הממשלה נתניהו

דרעי
דרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעוד שההערכות הגוברות הן ששופטי בג״צ יכריעו השבוע לפסול את מינויו לשר, אריה דרעי מבהיר בשיחות עם מקורביו כי בכל מקרה הוא לא צפוי להתפטר מתפקידו, תוך שהוא מגלגל את הכדור לידיו של ראש הממשלה נתניהו.

כזכור, בג"צ דן לפני כשבוע וחצי בסוגיות מינויו של דרעי לשר, כשבמרכז הדיון עלתה שאלת הסבירות האם נכון שדרעי יכהן כשר כשברקע שלושה הרשעות. הערכות הן שרוב מ-11 השופטים שבהרכב יכריעו כי על ראש הממשלה נתניהו לבטל את המינוי לשר ולפטר את דרעי מהממשלה.

אריה דרעי עצמו מבהיר בימים האחרונים בשיחות כי "בכל מקרה לא אתפטר", כך שהכדור עובר לידיו של ראש הממשלה נתניהו שיחליט האם לקבל את החלטת בג״צ ולפטר את דרעי או שמא להתעלם מההחלטה ולהשאיר את דרעי בתפקידיו.

כך או כך, מייד עם החלטת בג״צ הקואליציה תפתח בהליך חקיקה שתכשיר את מינויו של דרעי לשר, ככל הנראה יתמקדו בביטול ״עילת הסבירות״, מה שנמצא בין כה בתוכנית המשפטית שמקדם שר המשפטים יריב לוין, כך שמינויו של דרעי לשר לא תוכל להתבטל.

בתדורכים מלשכת דרעי כי אין בכוונתו להתפטר לצד ההתקפות של שרי וחברי ש״ס כי יעשו כל שינוי חקיקה הנדרשת להשאיר את דרעי בתפקיד יש כם מסר ברור לבג״צ שדנים בשעות אלה בהכרעה המשפטית, דרעי וש״ס מעבירים מסר כי בכל מקרה הוא ישאר שר כך שאולי ההכרעה תהיה מיותרת

החלטת בגצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד