ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
המקורב עקץ

הזגזוג של בנט: כך שינה את דעתו בנושא הרפורמה המשפטית

אמש, בנט התייחס לראשונה לרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין וקרא להידברות בין כל הגופים שיושפעו מהמהלך "המסוכן", לדבריו | מתברר כי מהלך דרמטי הרבה יותר תכנן בנט עצמו להעביר רק לפני 4 שנים

בנט
בנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות שפרש לפסק זמן מהחיים הפוליטיים, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מנסה להישאר על הגלגל, אתמול פרסם התייחסות בנושא הרפורמה המשפטית המתכוננת, ולדבריו "ההצעה הנוכחית המלאה, כפי שהיא כרגע - מסוכנת".

האמירה של בנט נגד הרפרומה המשפטית הפתיעה את הפוליטקאים וגם את חברי ימינה עד לא מזמן, שכן ב 2019 עת שהקים יחד עם איילת שקד את ״הימין החדש״ הציג נפצלי בנט רפורמה 'מסוכנת' יותר שכללה סעיפים קשוחים יותר בנושא היחס שבין הרשות המחוקקת והמבצעת לבין הרשות השופטת.

כך ב 2019 הציעה איילת שקד חברת מפגלתו של בנט בזמנו, כי הוועדה למינוי שופטים תבוטל, במקום זה ימונו השופטים לבית המשפט העליון על ידי הפוליטקאים בהמלצת שר המשפטים, הצעה שכעת כלל לא על הפרק.

במצע מפלגת הימין החדש התחייבו בנט ושקד לבטל את עילת הסבירות. ומעבר לכך לבטל גם את עילת המידתיות. וכן לחוקק פסקת התגברות כללית. לדברי בנט ושקד בזמנו הוצע לחוקק את פסקת ההתגברות ברוב של 61 ח"כים בלבד.

עוד ביקש בנט לקדם קביעה כי בג"ץ לא יכול לפסול כלל חוקי יסוד, וכן בדיוק כפי שמציע שר במשפטים יריב לוין, לקיים שימוע פומבי למועמדים לעליון בוועדת חוקה של הכנסת.

גם את חוק היועמשים המוצע ביקש בנט לקדם בזמנו, ואם לא די בכך, בנט הציע כי כל שר גם יוכל לחלוק על חוות הדעת של היועץ המשפטי שהוא עצמו מינה, ולייצג את עצמו בבג"ץ. וכן הצעה כי הממשלה תמנה בעצמה את היועץ המשפטי לממשלה והתובע הכללי ללא שום צורך בוועדת איתור.

כאמור, הזיגזוג של בנט זוכה לביקורת גם ממי שהיה חלק לעיל במפלגה עד לא מזמן, כך היועץ הקרוב של איילת שקד צייץ הבוקר בטוויטר, ״לא בטוח שהאיש שביצע מעשה מגונה בדמוקרטיה באמצעות שישה מנדטים בלבד, הוא האיש הנכון להטיף מוסר״.

משפטית רפורמה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד