י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
עוקפים את הצנזורה

ארה"ב משקיעה מיליונים כדי לחשוף את המשטר בפני צפון קוריאנים

תוך שימוש ברדיו וב"כלים לחופש אינטרנט", ארה"ב משקיעה מיליונים כדי לחשוף את המשטר בפני צפון קוריאנים. וושינגטון מתכוונת לספר לאזרחי צפון קוריאה את האמת על משטר הדיכוי של קים ג'ונג און ולעודד אותם "לשאול שאלות נוספות"

ארה"ב משקיעה מיליונים כדי לחשוף את המשטר בפני צפון קוריאנים
אילוסטרציה צילום: pexels

ארה"ב תשקיע 50 מיליון דולר בחמש השנים הבאות כדי להביא בחשאי מידע על העולם החיצון לצפון קוריאה - בתקווה לשפר את התדמית של ארה"ב ודרום קוריאה עבור הצפון קוריאנים. כחלק מחבילת הוצאות ביטחון שנתית רחבה יותר, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם על חוק "אוטו וורמבייר" נגד הצנזורה והמעקב של צפון קוריאה בסוף דצמבר.

המעשה נועד להתמודד עם הצנזורה והמעקב ממנו סובלים אזרחי צפון קוריאה, החוק "אוטו וורמבייר" נקרא על שם הסטודנט האמריקאי שנעצר בצפון קוריאה ב-2016 באשמת "חתרנות" ונידון ל-15 שנות מאסר על גניבת כרזה. הוא שוחרר ביוני 2017 במצב רפואי נוראי, וורמבייר בן ה-22 מת בבית חולים באוהיו ארה"ב שישה ימים לאחר מכן.

במסגרת החוק, הכספים יוזרמו לסוכנות האמריקאית לתקשורת גלובלית, המשמשת למעשה כארגון קידום של ממשל ארה"ב, המשדרת ומפיצה מידע ברחבי העולם. "זה מעניין אותי מכיוון שארה"ב כעת נראית מוכנה יותר לפעול ב'אזור האפור' שמדינות אחרות מנצלות כבר זמן מה", אמר דן פינקסטון, פרופסור ליחסים בינלאומיים בקמפוס סיאול של אוניברסיטת טרויה, לתאגיד השידור הגרמני DW.

"וושינגטון בעקבות רוסיה, שהייתה יעילה במיוחד בנטיעת תעמולה שמעודדת את המטרות הגיאופוליטיות שלה", אמר פינקסטון. התוכנית האמריקאית תתמקד בתכנות רדיו נוספות לצפון, כמו גם בפיתוח של "כלים לחופש אינטרנט", שנועדו לסייע למשתמשים לעקוף מגבלות שהציבו ממשלת צפון קוריאה על גישה חופשית לעולם הדיגיטלי.

"רדיו אמור להיות קל יחסית, אבל הגישה לאינטרנט תהיה יותר אתגר", אמר פינקסטון, והוסיף כי "הגישות המתוחכמות יותר אולי לא יתגלו על ידי צפון קוריאה בהתחלה, אבל "עשויה להשפיע די מהר על התעמולה שלה עצמה".

פיונגיאנג הגבירה בחודשים האחרונים את המעקב נגד כל מי שנתפס מאזין לשידורי רדיו זרים או צופה בסרטים או בתוכניות טלוויזיה שהוברחו למדינה, כך הזהירו אנליסטים ועריקים. היו דיווחים שבני נוער שנראו רוקדים לצלילי מוזיקת ​​פופ נשלחו למושבות עונשין.

צפון קוריאה ארה''ב אינטרנט רדיו אינטרנטי רדיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד