י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מאמר מערכת בכייני

באל ג'זירה מודאגים מממשלת 'הימין הקיצוני' בישראל

רק שלושה שבועות חלפו מאז הקמת הממשלה, ובערוץ אל ג'זירה מודאגים "מממשלת ישראל החדשה שמתכננת לשנות את מערכת המשפט ורוצה לתקוף עוד יותר את הפלסטינים". במאמר מערכת מקונן צוות אל ג'זירה על הרכב הממשלה | נוגע ללב

באל ג'זירה מודאגים מממשלת 'הימין הקיצוני' בישראל
מהומות פלסטינים צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

ממשלת ישראל החדשה, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, "כבר החלה לעבוד על דחיפת מדיניות הימין הקיצוני שלה, לאחר שנכנסה לתפקידה ב-29 בדצמבר" נאמר במאמר מערכת של ערוץ הטלוויזיה אל ג'זירה היושב בקטאר המדינה שמממנת את ארגון הטרור חמאס.

הערוץ מקונן: "השינויים המוצעים ישפיעו קשות הן על הפוליטיקה הפנימית בישראל והן על המדיניות כלפי פלסטינים בישראל ובשטח הפלסטיני הכבוש. מספר סעיפים בראש סדר היום של הממשלה החדשה מעוררים מחלוקת בקרב הישראלים - ואלפים מוחים נגד התוכנית לשינוי מערכת המשפט והחלשת בית המשפט העליון. תוכניות אחרות כוללות סיפוח הגדה המערבית הכבושה, שם המצב כבר מתוח".

הערוץ מציין כי: "המבקרים גינו את המהלכים המתוכננים כ"שינוי משטר" ו"הפיכה פוליטית", כאשר 10,000 ישראלים הפגינו נגד הרפורמות בהפגנה בתל אביב בשבוע שעבר". המספר 10,000 לא ממש נכון, מאחר והיו הרבה יותר, אך הערוץ גם ככה לא אמין בדרך כלל בכל הנוגע לסיקור הסכסוך בין ישראל לפלסטינים.

במאמר של הערוץ מוזכר המקרה מה-9 בינואר אז הורה השר בן-גביר למשטרה להסיר את כל דגלי פלסטין "במזרח ירושלים הכבושה" ובתוך ישראל, וכינה את הסמל הלאומי הפלסטיני מעשה "טרור". בעוד שהחוק האזרחי הישראלי אינו אוסר דגלי פלסטין, "לשוטרים ולחיילים יש את הזכות להחרים אותם במקרים בהם יש איום על הסדר הציבורי" מתלונן הערוץ.

באל ג'זירה חוששים כי "סיפוח רשמי של הגדה המערבית הכבושה יכניס את המסמר האחרון בארון המתים של "פתרון שתי המדינות" שנתמך על ידי הקהילה הבינלאומית".

הערוץ מתלונן כי ב-8 בינואר, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', קיצץ כ-40 מיליון דולר מהכנסות הרשות הפלסטינית ממיסים, המהווים חלק גדול מתקציב הרשות, "בגין תשלומים למשפחות של פלסטינים שביצעו פיגועים נגד ישראלים".

אל ג'זירה מצטט את חבר הכנסת מהליכוד חנוך מילביצקי, שאמר כי יש להשתמש ב"כלים גסים נגד פלסטינים המבצעים פיגועים שבהם נהרגים ישראלים, לרבות עונש מוות, שלילת אזרחותם הישראלית וגירושם כולל המשפחות שלהם".

ההצהרה עוררה חילופי דברים סוערים עם אחמד טיבי, "חבר הפרלמנט הפלסטיני של ישראל" (כך כונה טיבי בערוץ), שאמר כי הצעתו של מילביצקי מכוונת באופן בלתי הוגן לפלסטינים.

בערוץ אל ג'זירה כנראה צופים באדיקות בערוץ הכנסת. הערוץ מציין לקוראיו כי "טיבי שאל את חנוך מילביצקי האם ישראל תבטל את אזרחותו של יגאל עמיר, שרצח את ראש ממשלת ישראל יצחק רבין ב-1995, או עמי פופר, שהרג שבעה פלסטינים ב-1990".

"אני לא מרגיש צורך להצדיק את העובדה שאני במדינת היהודים מעדיף יהודים. כן, אחמד טיבי, אני מעדיף רוצחים יהודים על פני רוצחים ערבים", אמר מילביצקי.

חנוך מילביצקי ראש הממשלה נתניהו אל ג'זירה אחמד טיבי טרור פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד