י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ראש בראש

פסילת דרעי למשבר פוליטי; בש״ס מאיימים - בלי דרעי אין ממשלה

לקראת החלטת בג"צ בשאלת מינויו של אריה דרעי לשר, בש"ס מחריפים את האיומים ומצהירים כי "אם דרעי לא יהיה במממשלה - אין ממשלה" | לטענת ח"כים במפלגה ראש הממשלה נתניהו שמע על האיום גם מפי דרעי עצמו | ובינתיים על הפרק: האפשרויות העומדות בפני הקואליציה

פסילת דרעי למשבר פוליטי; בש״ס מאיימים - בלי דרעי אין ממשלה
דרעי ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בש״ס נערכים להחלטת בג״צ בעניינו של דרעי שככל הנראה תתקבל מחר, לפי הערכות הגוברות צפויים רוב השופטים בתוך ההרכב המרוחב לפסול את אריה דרעי מלכהן כשר, הבוקר (רביעי) הם שולפים איום פוליטי על פירוק הממשלה.

בראיון לרשת ב׳ אמר הבוקר (רביעי) השר יעקב מרגי, "אם דרעי לא יהיה בממשלה - אין ממשלה". לדברי ח"כים בש״ס, נתניהו שמע על האיום הזה גם מדרעי בעצמו, השר מרגי ציין, כי במקרה ודרעי יפסל ולא ימונה לשר "אמליץ למועצת לפרוש מהממשלה".

נציין כי מדובר באיום בלבד, שכן הממשלה לא באמת תתפרק בגלל ביטול מינויו של דרעי, המסר פוליטי מצטרף למסר לבג״צ כי בכל מקרה אם דרעי יפסל הקואליציה תעשה הכל כדי לשנות את החקיקה שתאפשר לדרעי לחזור באופן מיידי לשולחן הממשלה.

על הפרק כמה אפשרויות טכניות שיחזירו את דרעי לממשלה, בהם או חקיקה לביטול עילת הסבירות או מינויו של דרעי לראש הממשלה החליפי, ההליך הראשון עלול להימשך שבועות ארוכים בהם דרעי יכהן כחבר כנסת מן המניין.

לפי הערכות אחרי מחברי הכנסת של ש״ס יחליף את דרעי בתפקידי השרים במשרדי הבריאות והפנים, ייתכן וזה יהיה מי שמכהן כיום כסגנו, חבר הכנסת משה ארבל, או אחד מהשרים האחרים שיקבל סמכויות בלבד למשרדיו שבידי דרעי.

החלטת בגצ יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד