י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לקראת ביקור היועץ לביטחון לאומי

'בלומברג': נתניהו הבטיח לרסן את הקיצוניים אך אינו עומד בכך

במאמר המערכת של סוכנות הידיעות האמריקאית בלומברג נכתב: "נתניהו הבטיח לממשל האמריקאי כי ירסן את הקיצוניים, אבל אין כמעט סימנים שהוא מצליח". עוד נטען במאמר כי, "נתניהו נאלץ לדחות את ביקורו באיחוד אמירויות המפרץ לאחר ביקורו של בן גביר בהר הבית"

'בלומברג': נתניהו הבטיח לרסן את הקיצוניים אך אינו עומד בכך
בנימין נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מאמר המערכת של סוכנות הידיעות האמריקאית 'בלומברג', יוצא במתקפה נגד ראש הממשלה נתניהו וממשלת הימין: "בכהונתו השישית כראש ממשלה", נכתב במאמר, "בנימין נתניהו הבהיר את נחישותו להתעמת עם האיום שמעמידה איראן, בין היתר באמצעות העמקת קשרי ישראל עם שכנותיה מדינות ערב. קואליציה אזורית מאוחדת נגד איראן תסייע לביטחון ישראל. למרבה הצער, פעולותיה של ממשלתו של נתניהו עצמו הופכות את היעד הזה לקשה יותר להשגה".

עוד נכתב במאמר, כי "הקואליציה של נתניהו נשענת על תמיכתם של כמה גורמים תוקפניים מהימין הקיצוני. לפי דיווחים, ראש הממשלה הבטיח לממשל האמריקאי כי ירסן את הקיצוניים, אבל לעת עתה אין כמעט סימנים שהוא מצליח בכך. זמן קצר לאחר השבעת הממשלה ערך השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקור מתוקשר בהר הבית. הוא עורר זעם בקרב ממשלות מדינות ערב, שמאשימות את ישראל בניסיון לשנות את הסטטוס קוו באתר שבו מותר רק למוסלמים להתפלל.

שותפיו של נתניהו לא נרתעים ממחלוקת, הם משחרים לה. בתגובה לפנייתה של הרשות הפלסטינית לבית המשפט הבינלאומי לצדק, ממשלת ישראל שללה זכויות נסיעה מבכירים פלסטיניים, אסרה על בנייה פלסטינית בגדה המערבית והעבירה 40 מיליון דולר מכספי המסים של הרשות הפלסטינית למשפחות של קורבנות טרור יהודיים. בן גביר הורה למשטרה להסיר דגלים פלסטיניים ממקומות ציבוריים".

במאמר נטען כי, "מהלכים כאלה הם פרובוקציה גם בעתות שלווה. בשלב זה, הן קצרות ראייה. האירועים העולמיים הובילו את ארה"ב וישראל לברית הדוקה מתמיד - ביידן התמקד, בצדק, בהקמת קואליציה שכוללת את ישראל ומדינות המפרץ הפרסי, ובפרט סעודיה, כדי לבלום את פעילותה התוקפנית של איראן באזור".

"לממשלת נתניהו", נכתב במאמר, "יש אינטרס להגביל את הסכסוך עם הפלסטינים כדי שתוכל להתמקד באיומים והזדמנויות מבחוץ. מנהיגי הפלסטינים ראויים לביקורת משלהם על מהלכי ראווה כמו הפנייה לבית המשפט הבינלאומי ותשלומים למשפחות מחבלים שרצחו ישראלים - אולם התעלולים של בכירים בממשלת ישראל, כמו בן גביר, רק מחמירים את המתיחות. הם עלולים להצית אלימות, אם לא אינתיפאדה שלישית, ולהסיח את הדעת מהמאמצים לבלום את איראן. הם מקטינים את הסיכויים הקלושים ממילא לפתרון שתי המדינות, חותרים תחת מדיניות ארה"ב ומסכנים את התמיכה בישראל בשורות הקואליציה הדמוקרטית של ביידן".

במאמר נטען כי, "מהלכי התססה של הקיצוניים בממשלת נתניהו פוגעים גם בסיכויים לשיתוף פעולה נרחב עם הסעודים, שמעוניינים בקידום הנושא הפלסטיני לפני שיכירו בישראל. מדינות המפרץ הכירו בישראל רשמית בהסכמי אברהם, אבל הן יכולות לסגת מהם. הן יודעות שהציבור אצלן הפנה גב להסכם: נתניהו נאלץ לדחות ביקור באיחוד אמירויות המפרץ לאחר ביקורו של בן גביר בהר הבית".

לסיום נכתב במאמר כי, "ישראל תארח את היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן ב-19 בינואר, ואת שר החוץ אנטוני בלינקן בהמשך החודש, לקראת ביקורו של נתניהו בוושינגטון בפברואר. סאליבן ובלינקן צריכים להדגיש כי האינטרסים המשותפים של ארה"ב וישראל דורשים מנתניהו לרסן את חברי הקואליציה שלו. אין לביידן תמריץ רב לפעול לטובת ישראל אצל סעודיה, לדוגמה, אם ממשלת נתניהו מקשה עליו לעשות זאת.

נתניהו נזף בעבר במנהיגי ארה"ב שלא יתנו לנושאים אחרים להסיח את דעתם מהאיום האיראני. לכל הפחות הוא יכול להקשיב לדברי עצמו".

איתמר בן גביר הר הבית בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד