כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"בשבילה זה שחרור"

בגיל 118: הלכה לעולמה האישה המבוגרת בעולם

קשישה בשם לוסיל רנדון מתה בבית אבות בצרפת והיא בת 118. רנדון נולדה כעשור לפני מלחמת העולם הראשונה, והייתה עדה לאינספור אירועים היסטוריים שהתרחשו במאה האחרונה. במרץ האחרון הפכה לאישה המבוגרת בעולם, וכעת יורשתה המסתמנת בתואר האדם המבוגר בעולם היא מריה ברניאס בת ה-115

בגיל 118: הלכה לעולמה האישה המבוגרת בעולם
קשישה בבית אבות צילום: pixabay

לוסיל רנדון, הידועה בכינויה אנדרה, הלכה לעולמה אתמול (שלישי) בבית האבות בעיר טולון והיא בת 118. רנדון נשאה בתואר האישה המבוגרת ביותר בעולם מאז מרץ האחרון, וכעת השאירה את התואר ליורשת שלה בת ה-115 בשם מריה ברניאס מספרד. מבית האבות בו בילתה רנדון את שנותיה האחרונות נמסר: "יש עצב גדול אבל היא רצתה את זה, היא רצתה להצטרף לאחיה האהוב. עבורה זה שחרור".

רנדון נולדה באלס הצרפתית ב-1904 למשפחה נוצרית. בבגרותה עסקה בלימודי דת, וכשהייתה בת 75 פרשה לגמלאות. לפני כשלוש עשרה שנים איבדה את מאור עיניה, ובשנים האחרונות היא אף נאלצה להתנייד בעזרת כיסא גלגלים. לפני כשנתיים נמצאה רנדון חיובית לקורונה, אך על אף גילה המופלג הצליחה לצלוח את הנגיף. כעבור כשנה נוספת הפכה לאדם המבוגר ביותר החי בעולם, וליום הולדתה ה-118 קיבלה ברכה מנשיא צרפת עמנואל מקרון.

אחרי שנדבקה בקורונה נשאלה רנדון האם היא מפחדת למות. "לא, לא פחדתי כי אני לא פוחדת למות. אני שמחה להיות איתכם, אבל הייתי רוצה להיות במקום אחר, להצטרף לאחי הגדול ולסבי וסבתי", אמרה. אתמול הלכה לעולמה והיא בת כמעט 119 שנים.

בית אבות עמנואל מקרון צרפת קשישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד