י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
מי יתפוס את מקומו?

בקואליציה מחפשים תפקיד חלופי לדרעי | כל האפשרויות והשמות

אמש הורו שופטי בג"צ על פסילתו של דרעי מלכהן כשר, ועוררו את תומכיו כמו גם את שותפיו לשולחן הממשלה, לנסות לאתר פתרון אלטרנטיבי ומכובד דיו, בו יוכל דרעי להישאר בעמדת השפעה פוליטית | בין האפשרויות: יו"ר הכנסת או ועדת חוץ וביטחון, רה"מ חליפי ועוד | כל הפרטים 

בקואליציה מחפשים תפקיד חלופי לדרעי | כל האפשרויות והשמות
אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר שאחרי פסילת אריה דרעי מלווה בעיקר בתדהמה בקרב נציגי ש״ס אך גם בין שאר מרכיבי הקואליציה, אמנם הפסילה הייתה ברורה וצפויה אבל העילות שיקשו ואף ימנעו מדרעי לשוב לשולחן הממשלה הפתיעו את כולם שכעת מחפשים פתרון יצירתי להשאיר את דרעי בעמדת השפעה.

מייד לאחר הפסיקה הגיע אמש ראש הממשלה לביתו של אריה דרעי בשכונת הר נוף בירושלים, הסוגיה הראשונה שנדרשת להכרעה היא האם ואיך יצייתו לפסיקת בג״צ, האם יהיה זה דרעי שיגיש את התפטרותו מהממשלה או שמא הוא ימתין שראש הממשלה יפטר אותו כפי שהורו השופטים בפסק הדין הדרמטי.

בימים הקרובים בסיוע משפטנים יחפשו דרכים להשיב את דרעי לעמדת השפעה. הערכות הן כי דרעי לא יוכל לשוב לכהן כשר בממשלה ולנהל את משרדי הבריאות והפנים שלקח לידיו, גם שאלת מינויו של דרעי לראש הממשלה החלופי לוטה בערפל.

עילת הפסילה של ההשתק המשפטי מעלה חשש כי דרעי לא יוכל להתמנות לראש ממשלה חליפי, אחרי שבג״צ עלולים לבטל גם את ההסדר הזה בהחלטה תקדימית שתמנע מדרעי לכהן גם בתפקיד היוקרתי הזה.

בקואליציה העלו אמש כמה אפשרויות חלופיות שישאירו את דרעי בעמדת השפעה, בהם, תפקיד יו״ר הכנסת המהווה את אחד מסמלי השלטון, או לחלופין תפקיד יו״ר ועדת חוץ וביטחון, מה שנחשב לוועדה יוקרתית בכנסת, בתפקידים אלה הוא לא יוכל להיפסל, אך ללא ספק מדובר בירידת דרגה מתפקידיו הבכירים סביב שולחן הממשלה.

שאלה נוספת עליה יאלץ להכריע דרעי מייד עם פיטוריו או התפטרותו, והיא; מי יתפוס את מקומו כשר במשרדי הבריאות והפנים. בין האפשרויות עולה חלוקה מחודשת של התפקידים בין שרי ש״ס, או לחלופין מינויים חיצוניים, כך עולים שמותיהם של השר לשעבר אריאל אטיאס שישוב לכהן כשר, גם שמו של מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב עולה כמועמד אפשרי לתפקיד שר הבריאות.

החלטת בגצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד