כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024
מסרבת ומציבה תנאי

לחץ על הגרמנים לשחרר טנקים לאוקראינה

ארה"ב ובעלות בריתה מגבירות לחץ על גרמניה לשלוח טנקים לאוקראינה. ברלין אמרה שלא תעביר את הטנקים שלה באופן ישיר, עד שארצות הברית תשלח את טנקים משלה

לחץ על הגרמנים לשחרר טנקים לאוקראינה
אילוסטרציה צילום: unsplash

קבוצה של מדינות אירופיות פועלת להקמת קואליציה שתלחץ על ברלין לאפשר להן לשלוח את הטנקים שלהן מתוצרת גרמניה לאוקראינה; בברלין מתעקשים שארצות הברית תתרום תחילה את הטנקים שלה.

הקבוצה, שככל הנראה מונהגת על ידי פולין, עשויה לעשות את צעדיה הראשונים במפגש היום (שישי) של 50 מדינות המחויבות לסייע לאוקראינה. הפגישה מתקיימת בבסיס הצבאי רמשטיין, גרמניה, במהלך התכנסות קבועה של מדינות התומכות באוקראינה. המהלך הוא חלק ממאמץ חדש של בעלות ברית של ארה"ב והמערב לשכנע מנהיגים גרמנים לשנות את דעתם בנושא הטנקים.

12 מדינות מפעילות טנקים תוצרת גרמניה מסוג Leopard, ורבים אמרו שהם רוצים לתרום אותם לאוקראינה לקראת מתקפת אביב צפויה של הרוסים. אבל בגלל כללים וחוקים שונים, הם צריכים את אישור גרמניה לפני שהם יכולים להעביר את הטנקים.

בהצהרה שנחתמה על ידי תשעה בעלות ברית של נאט"ו ופורסמה אתמול נכתב כי מספר מדינות מוכנות לתרום את הטנקים שלהן. בינתיים הטנקים תקועים, בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס ביום רביעי האחרון, אמר קנצלר גרמניה, אולף שולץ, לארה"ב כי גרמניה לא תשלח או תאשר העברת טנקים לאוקראינה עד שארה"ב תסכים לתת את שלה.

גרמניה, אחת היצרניות הגדולות של טנקים לצד ארה"ב, סירבה בתוקף לעשות זאת במשך חודשים, בטענה כי אספקת טנקים מערביים לאוקראינה עלולה לעורר מלחמה רחבה יותר. גם הקנצלר אולף שולץ ניסה להתחבא מאחורי ארה"ב, וציין שגם וושינגטון לא שלחה שום טנק, כשהוא מתעלם בנוחות מכך שארה"ב סיפקה לאוקראינה סיוע צבאי של 25 מיליארד דולר עד כה, יותר מפי 10 ממה שנתנה גרמניה.

המצפון של גרמניה לא באמת מניע את מדיניות החוץ שלה, התאגידים שלה כן. היא אמנם מתאפקת מלתת תמיכה לאוקראינה שנמצאת במאבק מול פוטין, אבל אין לה שום בעיה למכור למשטרים אוטוריטריים במזרח התיכון, שם היא עושה עסקים במכירת נשק למדינות כמו מצרים וקטאר.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה קנצלר גרמניה ארה''ב טנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד