כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
תמורת אלפי דולרים

דיווח לבנוני: איש חיזבאללה בעבר נעצר בגין ריגול למען ישראל

בלבנון דווח על תפיסתו של לוחם לשעבר בארגון הטרור חיזבאללה, אשר בתמורה לסכומי כסף מצטברים בסך של 15 אלף דולר, מסר במשך כשנתיים מידע רב למודיעין הישראלי אודות מיקומם של מחסני תחמושת וטילים של חיזבאללה, וכן פרטים אישיים אודות פעילים בארגון הטרור

דיווח לבנוני: איש חיזבאללה בעבר נעצר בגין ריגול למען ישראל
מוצב של חיזבאללה בגבול לבנון צילום: Basel Awidat/Flash90

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המקורב לחיזבאללה, דווח על תפיסתו של לוחם לשעבר בשורות חיזבאללה בשם "חסן ע'", אשר בתמורה לסכומי כסף מצטברים בסך של 15 אלף דולר מסר במשך כשנתיים למודיעין הישראלי מידע אודות מיקומם של מחסני טילים של חיזבאללה, וכן פרטים האישיים של פעילים בארגון. כך דווח בערוץ הטלגרם של כאן חדשות.

לפי הדיווח, המגע הראשוני עם חסן נוצר באפריל 2020 באמצעות רשת "וואטסאפ", ולאחד שזה עמד במשימת-ניסיון, תושאל טלפונית על ידי מגייסיו על פעילותו בחיזבאללה, על היחידות שהכיר במסגרת ארגון הטרור ועל ההכשרה הצבאית והדתית שעוברים הפעילים בשורותיו.

בחקירתו מסר חסן, תושב דרום לבנון, כי במהלך עבודתו כנהג בחברת הסעות בדרום המדינה, מסר למפעילו, "אלכסיי" (לדבריו, הוא אזרח רוסי הדובר ערבית רצוצה וגויס למוסד הישראלי בגלל קשייו הכלכליים) פרטים על החברה ועל צי כלי הרכב שהפעילה, בתמורה לאלפיים דולר.

משימתו הבאה היתה איסוף מידע על קניון מסחרי בעיר צידון, אך הוא לא הצליח לעמוד בה, מפאת הסגרים שהוטלו על המדינה באותה התקופה עקב התפשטות וירוס קורונה.

באפריל 2021 נסע חסן לטורקיה, שם נפגש עם מפעיליו, אשר התקינו תוכנות שונות בטלפונים ייעודיים למשימותיו. בטורקיה נשלח חסן לבצע משימות ניסיון שונות ולאחר שעמד בהן בהצלחה, קיבל סכום כסף של 9000 דולר כמענק על הצלחתו.

עם שיבתו ללבנון, קיבל חסן משימה לעקוב אחר מחסני טילים של חיזבאללה בכפר קאנא שבדרום המדינה, והוא סיפק גם מידע הקשור למפקדה של חיזבאללה ביישוב ופרטים על אנשי חיזבאללה המתגוררים בו, ובכללם שמות ומספרי טלפונים.

בחקירתו מסר חסן כי עם סיום משימה זו קיבל הצעת עבודה מחברת זרה העוסקת באבטחת אישים בתוך לבנון ומחוצה לה. לדבריו, התעוררו אצלו חשדות כי מדובר בחברת-קש העובדת בשרות המוסד, לאחר שנתבקש למסור מידע הקשור לפעילות חיזבאללה. לאחר מכן ביולי 2022, מוסר העיתון, נעצר על ידי רשויות הביטחון בדרום לבנון שם מסר הודאה מלאה על כל פעילותו בשורות המודיעין הישראלי.

חיזבאללה ריגול לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד