כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"תוביל לאסון עולמי"

גרמניה לא תמנע מפולין לשלוח טנקים לאוקראינה: הרוסים מאיימים

גרמניה לא תמנע מפולין לשלוח טנקים תוצרת גרמניה לאוקראינה אם תתבקש, כך אמרה שרת החוץ הגרמנית. ההחלטה הגרמנית הגיעה לאחר לחץ רב מצד מדינות אירופה כוול לחץ מצד ארה"ב. הרוסים מאיימים: "ההחלטות שמקבלות בריסל וושינגטון מובילות את העולם למלחמה איומה"

גרמניה לא תמנע מפולין לשלוח טנקים לאוקראינה: הרוסים מאיימים
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

גרמניה לא תמנע מפולין לשלוח טנקים מסוג נמר לאוקראינה אם תתבקש, כך אמרה שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה ברבוק, לטלוויזיה הצרפתית LCI ביום ראשון.  "השאלה לא נשאלה, אם היו שואלים אותנו את השאלה, לא היינו עומדים בדרך", אמרה ברבוק בראיון בישיבת ממשלה צרפתית-גרמנית שחוגגת 60 שנה להסכם בין המדינות. 

כשהתבקשה להבהיר על ידי המראיינת אם היא מתכוונת שגרמניה לא תמנע מפולין לשלוח טנקי קרב לאוקראינה, אמר ברבוק, "הבנת אותי נכון".

"יש לנו חוקים", אמרה ברבוק על היסוסה של גרמניה לשלוח טנקים לאזור המלחמה. על פי החוק הבסיסי של גרמניה, "ניתן לייצר, להעביר ולשווק כלי נשק המיועדים ללוחמה רק באישור הממשל הפדרלי". על פי "חוק בקרת נשק מלחמה" ממשלת גרמניה חייבת להסכים לכל משלוח של נשק מתוצרת גרמניה לאזור מלחמה.

קנצלר גרמניה אולף שולץ חייב להסכים וההחלטה הסופית בידיו, על פי החוק הגרמני. שולץ ספג ביקורת קשה על ידי שותפיו לקואליציה הליברלית ורבים אחרים על עמדתו לגבי שליחת טנקים לאוקראינה.

לאחר פרסום הדברים, פוליטיקאי רוסי הזהיר כי המשך משלוח הנשק לאוקראינה "תוביל לאסון עולמי".

"משלוח נשק התקפי למשטר בקייב יוביל לאסון עולמי", כתב ויאצ'סלב וולודין, יו"ר הדומא במדינה, הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, בערוץ הטלגרם שלו ביום ראשון. וולודין אמר כי מסירת הנשק תוביל לתגובה רוסית "באמצעות נשק חזק יותר". עוד אמר: "ההחלטות שמקבלות בריסל וושינגטון מובילות את העולם למלחמה איומה", אמר, דבריו צוטטו ברשת CNN.

"פוליטיקאים זרים שמקבלים החלטות כאלה צריכים להבין שזה עלול להסתיים בטרגדיה עולמית שתשמיד את מדינותיהם" אמר.

מיכאילו פודוליאק, יועץ לממשל הנשיאותי של אוקראינה, אמר שדבריו של וולודין היו "לא טובות מבחינה פוליטית". 

"הפדרציה הרוסית המשתמשת בוולודין ומאיימת שוב כי אספקת הציוד הצבאי לאוקראינה מהווה איום על הערים המיתולוגיות של הפדרציה הרוסית, ולכן אנו צריכים לצפות להסלמה", צייץ אתמול. "זה לאחר שהפדרציה הרוסית מפציצה את אוקראינה במשך 11 חודשים, והורגת אזרחים בצורה מסיבית, אבל אוקראינה והעולם צריכים לסבול זאת בשקט ולא להתנגד".

ולדימיר פוטין דימטרי מדבדב מלחמת אוקראינה רוסיה גרמניה טנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד