ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אפקט הפלישה לאוקראינה

האוליגרכים מדוכאים:אין דרישה לדירות המפוארות שלהם

רוסים עשירים מדוכאים מהעובדה כי אף אחד לא רוצה לשכור את הנכסים האדירים שלהם, כך דווח עיתון רוסי שתומך בקרמלין ופרו-פוטין מובהק. הנזק שנגרם מהסנקציות מורגש על ידי העשירים ביותר בחברה הרוסית

האוליגרכים מדוכאים:אין דרישה לדירות המפוארות שלהם
מוסקבה צילום: Pixabay

אוליגרכים רוסים נמצאים ב"דיכאון עמוק" מכיוון שהם אינם מסוגלים למכור או להשכיר את האחוזות הענקיות והדירות המפוארות שלהם. מאז שרוסיה פלשה לראשונה לאוקראינה, הוטלו על המדינה סנקציות כמעט על ידי כל מדינה ברחבי העולם - חוץ מבעלי בריתו של הנשיא ולדימיר פוטין.

ועכשיו נראה שהנזק שנגרם מהסנקציות האלה מורגש על ידי העשירים ביותר בחברה הרוסית. במהלך ניתוח של שוק הדיור הרוסי על ידי ערוץ החדשות שאוהד את הקרמלין ופרו-פוטין מובהק, התברר שאפילו מי שיכול להרשות לעצמו לקנות ולמכור, אינו מסוגל למכור את האחוזות המפוארות שלו במחיר טוב, ויכול לעשות זאת רק במחיר הפסד.

אחד מהם שיש לו נכסים רבים ברוסיה, אמר לערוץ הטלוויזיה, כי המחירים ברצפה, המצב הותיר את האוליגרכים והאנשים העשירים ב"דיכאון עמוק". הפרשן הפוליטי הרוסי יליד מוסקבה, איליה גרשצ'נקוב, אמר: "הירידה בעלות השכרת הדירות היא הגיונית, כי השנה עזבו את רוסיה כשני מיליון איש, שהיו הדיירים העיקריים, אנשים עשירים נסעו לחו"ל. כתוצאה מכך, המוסקבאים צריכים לנקוט במדיניות גמישה יותר, למשל, להשכיר דירה לא לאדם אחד, אלא לכמה בבת אחת".

העלות הממוצעת של שכירת דירה במוסקבה ירדה ב-19% בהשוואה לינואר אשתקד, במיוחד בדיור ברמה גבוהה, מחירי השכירות נכון ל-1 בינואר 2023 בכל רוסיה נמוכים בהרבה מהממוצע. אחד השוכרים סיפר על הירידה: "שכרנו דירת שני חדרים לשנה תמורת מאה אלף רובל, לפני שנה זה עלה 135 אלף בחודש".

אוליגרכים מלחמת אוקראינה רוסיה נדל''ן דיכאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד