ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
פיברק קורות חיים

רוב תושבי ניו יורק רוצים שחבר הקונגרס שהתחזה ליהודי יתפטר

רוב תושבי ניו יורק רוצים שחבר הקונגרס ג'ורג' סנטוס יפרוש מתפקידו בעקבות שבועות של שערורייה על מערכת היחסים המורכבת שלו עם "האמת". הוא בדה את רוב קורות החיים שלו, כולל הרקע המקצועי שלו והשכלתו האקדמית

רוב תושבי ניו יורק רוצים שחבר הקונגרס שהתחזה ליהודי יתפטר
ג'ורג' סנטוס צילום: צילום מסך

רוב תושבי ניו יורק רוצים שחבר הקונגרס השקרן יתפטר, כך עולה מסקר חדש, הסקר הוא הסקר הגדול הראשון על עמדות הבוחרים בניו יורק לגבי סנטוס.

בסקר חדש שפורסם אתמול, 59 אחוז מכלל המצביעים אמרו כי על הרפובליקני ממחוז הקונגרס השלישי בניו יורק להתפטר, לאחר שהתגלה כי הוא פיברק קורות חיים. רק כ-20 אחוז אמרו שהוא לא חייב להתפטר, ולשאר לא הייתה דעה. מספר רב של רפובליקנים, 49%, אמרו שעליו לפרוש (עוד 26% שהוא לא צריך ו-25% לא ידעו).

הסקר הוא הסקר הגדול הראשון על עמדות הבוחרים בניו יורק לגבי ג'ורג' סנטוס, שסירב לפרוש מאז שנחשף שהוא בדה את רוב קורות החיים שלו, כולל הרקע המקצועי שלו והשכלתו האקדמית.

ככל שהצטברו האשמות נוספות, שעל חלקן הוא הודה, סנטוס זכה לגינוי נרחב מתוך מפלגתו שלו, כולל פקידים רפובליקנים במחוז נסאו, שהתחייבו לנתק את התמיכה המקומית בו בבית הנבחרים. אבל יו"ר בית הנבחרים , קווין מקארתי, התעלם מהקריאות להתפטרותו מכיוון שהוא צריך לשמור על הרוב שלו בבית הנבחרים.

כזכור סנטוס ביקש להסביר את טענותיו בכך ש"הרבה אנשים מגזימים בקורות החיים שלהם", והוא המעיט בהשפעה של מעשיו. הוא התייחס בקצרה כיצד עושרו זינק בשנים האחרונות, מה שאפשר לו להלוות מאות אלפי דולרים לקמפיין שלו. סנטוס אמר שאחרי עבודות שונות, הוא פתח משרד משלו ו"זה פשוט עבד והתחלתי להרוויח הרבה כסף, והתחלתי לבנות עושר".

בראיון ל'ניו יורק פוסט' הוא הסביר את טענותיו על מורשת יהודית. "מעולם לא טענתי שאני יהודי, אני קתולי", אמר. "בגלל שנודע לי שלמשפחת אימי שלי יש רקע יהודי, אמרתי שאני 'יהודי-איש' JEW - ISH משחק מילים באנגלית. הקואליציה היהודית הרפובליקנית הביעה את אכזבתה מסנטוס ואמרה שהוא לא יתקבל יותר בברכה באף אחד מהאירועים שלה.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', באתר האינטרנט שלו כתב סנטוס שסבו וסבתו מצד אימו היו פליטים שברחו מהנאצים, והם הגיעו לברזיל. הוא גם אמר שהוא עם "אמונה יהודית" של אימו כמו גם עם "הקתוליות של אבי".

שני הסבים של סנטוס מצד אימו נולדו בברזיל, כך התגלה במאמר בעיתון ברזילאי משנת 1954 שדיווח כי סבא רבא שלו היגר מבלגיה בשנת 1884. הסבא רבא היה רשום ברישומי הכנסייה ב-1954 לרגל נישואי בתו ב-1928, ה'פורוורד' השיג תצלום של המשפחה בברזיל שנראה מראשית המאה ה-20. האתר myheritage פרסם כי הסבא והסבתא של סנטוס מצד האם נולדו בברזיל.

 

 

 

 

 

בית הנבחרים קורות חיים חברי קונגרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד