כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מחקר מגלה

לא מחוסנים - בסיכון גבוה יותר למות לפחות 18 חודשים לאחר ההדבקה

חולי קורונה לא מחוסנים נמצאים בסיכון גבוה יותר למות לפחות 18 חודשים לאחר ההדבקה. מכיוון שהמחקר התקיים בשנת 2020, הוא לוקח בחשבון רק אנשים שלא חוסנו בזמן שנדבקו בקורונה. אבל בגלל המספר העצום של אנשים שחלו בגל הראשון, מחברי המחקר אומרים שזה עדיין יכול לעזור להעריך התפרצויות עתידיות

לא מחוסנים - בסיכון גבוה יותר למות לפחות 18 חודשים לאחר ההדבקה
בדיקות קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חולי קורונה לא מחוסנים עם סיכון גבוה יותר למות ולמחלות לב לפחות 18 חודשים לאחר ההדבקה, כך עולה ממחקר חדש. הממצאים מגיעים בעקבות מחקר שנערך על יותר מ-160,000 אנשים במהלך השנה הראשונה של מגיפת הקורונה - לפני הפרטים שהיו ידועים לגבי הנגיף.

אלו שנדבקו בין מרץ לנובמבר 2020 נמצאו בסיכון גבוה עד פי 81 למות בשלושת השבועות הראשונים של ההדבקה. והסיכוי שלהם למות היה עד פי חמישה מאשר אנשים שלא נדבקו שנה וחצי לאחר מכן.

לחולים היה גם סיכון גבוה יותר לפתח מחלות לב, עד 18 חודשים לאחר ההדבקה, מה שלדברי החוקרים מהווה חלק מקורונה ארוכה. זה כלל מחלת לב, אי ספיקת לב ובעיות בוורידים.

החוקרים אומרים שהממצאים שלהם מצביעים על כך שיש לעקוב אחר חולי לפחות שנה לאחר ההחלמה. לכל חולה הותאמו עד 10 אנשים שלא נדבקו בקורונה במהלך 18 החודשים הראשונים של ההתפרצות, ועם קבוצה היסטורית משנת 2018.

החוקרים בחרו באנשים לא נגועים בעלי פרופילים דומים לאלה שלקו בקורונה, עם גיל ממוצע בכל שלוש הקבוצות של 66 ומספר כמעט שווה של גברים ונשים.

כיצד בוצע המחקר?

המחקר כלל אי ​​ספיקת לב והתקף לב, שבץ מוחי, מוות ממחלות לב וכלי דם ומוות מכל הסיבות. אנשים שחוו מחלת לב לפני כן לא נכללו במחקר.

לאחר מכן השוו החוקרים את מספר האנשים הנגועים שפיתחו תסמינים, או שמתו, עם כמה אנשים לא נגועים שעשו זאת.

נמצא כי חולי קורונה נמצאים בסיכון גבוה פי ארבעה לפתח מחלות לב חמורות בתוך שלושה שבועות מההדבקה, ובסיכון גבוה ב-40% במהלך 18 החודשים שלאחר מכן. אלה שנדבקו היו בסבירות גבוהה אף יותר למות באותו פרק זמן.

הממצאים פורסמו ב-Cardiovascular Research, כתב העת של האגודה האירופית לקרדיולוגיה.

קורונה מחקר חולי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד