כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שנאה בלתי פוסקת

בפתח יום השואה הבינלאומי: חנויות רוססו בכתובות אנטישמיות

כתובות נאצה וסיסמאות אנטישמיות רוססו בחזית חנויות בפריז. ארגון הסטודנטים היהודי פנה לרשויות: "דורשים להבטיח את שלומם של התושבים המקומיים, ודורשים שהעבריינים יימצאו ויישפטו. זה בלתי מתקבל על הדעת"

בפתח יום השואה הבינלאומי: חנויות רוססו בכתובות אנטישמיות
חנות בפריז מרוססת עם מגן דוד צילום: UEJF

על רקע יום השואה שיצוין ב-27 לינואר, רוססו כתובות נאצה ברחובות פריז בצרפת. אלה לא תמונות ארכיון של ליל הבדולח, אלא אתמול ברחובות פריז.

איגוד הסטודנטים היהודים של צרפת (UEJF) גינה כתובות נאצה וסיסמאות אנטישמיות רבות שנמצאו אתמול על חזית מספר חנויות ברובע התשיעי של פריז.

"כל השכונה מכוסה במגני דוד, עם המילה 'ג'וד' והביטוי 'אני גזעני' באותיות לבנות גדולות", נמסר מטעם ארגון הסטודנטים שפרסם את התמונות בטוויטר. ארגון הסטודנטים פנה לרשויות. "אנו דורשים להבטיח את שלומם של התושבים המקומיים, ודורשים שהעבריינים יימצאו ויישפטו. זה בלתי מתקבל על הדעת שאנטישמיות כזו תוצג בחופשיות וללא עונש במרחב הציבורי".

עוד פרסם הארגון בטוויטר: "הנוכחות היהודית ההיסטורית בשכונה כמו גם הקרבה של בתי כנסת ומוסדות יהודיים רבים הופכים את הכתובות הללו לנושא ביטחוני של ממש".

ז'אן-בטיסט גרדס, סגן יו"ר הרובע ה-9, אמר כי הודיעו לו על כך על ידי התושבים והוא הזעיק את שירותי הניקיון להסיר אותם במהירות.

"בדרך כלל רואים כתובות אנטישמיות כאלה, ובדרך כלל אנחנו לא מצייצים על זה, אבל זה מאוד נדיר לראות את זה בקנה מידה כזה", כך אמר סמואל לג'וי הפריזאי, נשיא ה-UEJF. הוא עצמו מנה לפחות תריסר כתובות אנטישמיות ברחוב.

יום השואה הבינלאומי אנטישמיות פריז צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד