כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הרדיפה נמשכת

ניו יורק: משרד החינוך הורה להשלים החקירה נגד הישיבות

משרד החינוך של מדינת ניו יורק הורה לעירייה להשלים את החקירה נגד ישיבות שלא עומדות בתנאי הסף. המשרד האשים את הישיבות ב"הכשלה של רבים מילדי העיר". המדינה הורתה לתת תשובות תוך ששה חודשים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

משרד החינוך של מדינת ניו יורק הורה לעיריית ניו יורק להשלים חקירה של ישיבות שלטענת המשרד לא מספקות את החינוך שהחוק קובע. משרד החינוך של המדינה הורה לעירייה להשלים את החקירה של "ישיבות כושלות בחינוך", האשים את הישיבות ב"הכשלת רבים מילדי העיר".

המבקרים שרודפים את הישיבות טוענים שרבים מתלמידי הישיבות החסידיות בעיר לא מקבלים "חינוך מלא של לימודי ליבה". מספר נושרים מישיבות רודפים במשך זמן רב את הישיבות שמלמדות רק לימודי קודש. לטענת העותרים, הישיבות "לא מלמדות מיומנויות בסיסיות כמו קריאה, כתיבה ומתמטיקה". כעת, המדינה מתערבת ודורשת מהעירייה להגיע לעומקן של הטענות בתוך שישה חודשים.

בתלונה המקורית משנת 2015 נטען כי כמה עשרות ישיבות "נכשלו במתן חינוך ש"שווה ערך מהותי לפחות" לזה הניתן בבתי הספר הציבוריים בעיר, כפי שנדרש בחוק המדינה".

בשנת 2019, משרד החינוך הגיע למסקנה ש-26 מתוך 28 הישיבות שנבדקו לא עמדו בסטנדרטים המינימליים. בשנים שחלפו מאז, החקירה נתקעה כמעט לחלוטין. כעת, נציבת החינוך במדינה, בטי רוזה, מאשימה את העירייה בעצירת החקירה מ"סיבות פוליטיות".

משרד החינוך נשלט על ידי משרדו של ראש העיר אריק אדאמס, אשר תחת ביל דה בלאזיו טען כי הוא לא יכול להתקדם בחקירה מכיוון שלמחלקה אין כוח אדם שדובר יידיש וראשי הישיבות לא העניקו גישה לישיבות.

מטעם ראש העיר אדמס נמסר לתקשורת: "נבדוק את הצו כשנקבל אותו". נציבת החינוך בטי רוזה דורשת מהעירייה להשלים את חקירתה לא יאוחר מה-30 ביוני, כולל סקירות ספציפיות של כל ישיבה בנפרד.

ראש עיריית ניו יורק אריק אדאמס לימודי ליבה חוק ליבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד