כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בצל החשש מרוסיה

הפינים ירכשו מערכת הגנה אווירית ישראלית

משרד ההגנה הפיני יחליט בקרוב על רכישת מערכת הגנה אווירית מישראל. פינלנד קיבלה בתחילה הצעות מחמישה יצרנים מישראל, גרמניה, נורבגיה ובריטניה. משרד הביטחון הפיני מסר מידע מוגבל על העסקה העתידית

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Uri Lenzl/Flash90

הפינים ירכשו מאחד משני ספקי נשק ישראלים, התעשייה האווירית לישראל, או מרפאל, מערכות הגנה מתקדמות. על פי הדיווח, משרד ההגנה של פינלנד יחליט בשבועות הקרובים על חיזוק מערך ההגנה האווירית במדינה ורכישת מערכות טילים נגד מטוסים מישראל. כך דיווח העיתון Helsingin Sanomat.

משרד ההגנה יבחר באחד משני ספקי נשק ישראלים, התעשייה האווירית לישראל, או רפאל, ויקנה מערכות הגנה מתקדמות. ההצעה מהתעשייה האווירית כוללת את מערכת ברק MX, ומחברת רפאל את מערכת "קלע דוד". פינלנד קיבלה בתחילה הצעות מחמישה יצרנים מישראל, גרמניה, נורבגיה ובריטניה.

משרד הביטחון הפיני מסר מידע מוגבל על העסקה העתידית. "בשלב זה, לא ניתן לחשוף את גודל העסקה", אמר פרנס פלטונן, ממשרד הביטחון הפיני, העסקה על הדיווח, יקרה מאד.

בפינלנד מדווח, כי העסקה קריטית עבור פינלנד, שכן עליה לרכוש מערכות הגנה אווירית ארוכות טווח כדי "למלא את אחד הפערים הגדולים ביותר בהגנה של המדינה". לפינים אין מערכות ארוכות טווח בצבא מאז שהרשויות נטשו את מערכת ההגנה האווירית הרוסית בעשור האחרון. מערכות הגנה אוויריות לטווח בינוני הם כיום עמוד השדרה של ההגנה האווירית של פינלנד.

בעבר דווח כי פינלנד עובדת על יצירת מערכת הגנה אווירית מעודכנת, שתשולב במערכות נאט"ו לאחר הצטרפות פינלנד לברית נאט"ו. פינלנד ושוודיה ביקשו להצטרף לנאט"ו ב-18 במאי 2022. היה צפוי שהלסינקי ושטוקהולם יקבלו הזמנה להצטרף לברית בפסגה במדריד ב-28-30 ביוני בשנה שעברה, אך הווטו של טורקיה חסם את התהליך הזה. אנקרה דורשת לשנות את חוקי שתי המדינות הללו בנושא טרור, הכרה בארגונים כורדים כטרוריסטים וכן הסרת האיסור על אספקת נשק לטורקיה מצד פינלנד ושוודיה.

רוסיה טילים פינלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד