כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המגפה מתפשטת

סין: 8 מתוך 10 אנשים נדבקו בקורונה מאז דצמבר

שמונה מתוך 10 אנשים בסין נדבקו בנגיף הקורונה מאז תחילת דצמבר האחרון, כך אומרים גורמים רשמיים. מספר המתים עלה ל-72,000 בעקבות הסרת מגבלות הקורונה במדינה. מומחים מעריכים: מיליון מקרי מוות בסין מאז פרוץ המגיפה

סין: 8 מתוך 10 אנשים נדבקו בקורונה מאז דצמבר
חיסון לקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כ-80% מאוכלוסיית סין נדבקה בקורונה מאז הסרת ההגבלות בתחילת דצמבר, כך מסרו רשויות הבריאות הסיניות. הנתון מתייחס לכ-1.2 מיליארד בני אדם, אך לא אושר על ידי גופים חיצוניים, כמה מומחים מעריכים כי ייתכן שיותר ממיליון מתו, הרבה יותר מהמספר הרשמי של הממשלה העומד על כ-72,000.

גל של מקרים של אומיקרון התפשט בסין לאחר שהממשלה סיימה בפתאומיות את מדיניות האפס-קורונה שלה בדצמבר האחרון, והסירה את ההגבלות זמן קצר לפני תחילת השנה החדשה הסינית ופסטיבל האביב האסיאתי. ביום שבת האחרון, המרכז של סין לבקרת מחלות ומניעתן מסר כי כ-80% מ-1.41 מיליארד האנשים במדינה נדבקו בגל הזה.

בשבוע שקדם לשנה החדשה הסינית, דווח על 12,658 מקרי מוות, מה שהביא לכמעט 60,000 מתים, אך רוב המומחים במערב מאמינים שהוא הרבה מתחת לנתון האמיתי.

פרופ' רוברט בוי, רופא ילדים למחלות זיהומיות באוניברסיטת סידני אוסטרליה, אמר שמניין המתים צפוי להיות בין 600,000 למיליון. בוי, ומומחים אחרים ששוחחו עם עיתון ה'גארדיאן', אמרו שהנגיף כבר התפשט בהרבה יותר מכפי שהכירו לפני הסרת ההגבלות.

חולי קורונה קורונה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד