כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ניסיונות לאפשר את הנסיעה

השר הישראלי הוזמן למדינה הערבית - טיסתו מתעכבת

השר דיכטר הוזמן לאחרונה לכנס בינלאומי של מוסדות פרלמנטריים שנערך בקטאר. בשבוע האחרון הקטארים מעכבים את האישור לנסיעתו

השר הישראלי הוזמן למדינה הערבית - טיסתו מתעכבת
אבי דיכטר צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר החקלאות וחבר הקבינט המדיני ביטחוני ח"כ אבי דיכטר הוזמן לאחרונה לכנס בינלאומי של מוסדות פרלמנטריים שנערך בקטאר, אך בשבוע האחרון הקטארים מעכבים את האישור לנסיעתו, כך דיווחה הכתבת המדינית של 'חדשות 13' מוריה אסרף וולברג.

על פי סיכומים בינלאומיים, מדינות שעורכות כנסים מטעם האו"ם חייבות לארח נציגים מכל העולם, אך דיכטר הוא כידוע לא רק שר וחבר קבינט בהווה, אלא גם ראש השב"כ לשעבר. נשיא הארגון הבינלאומי של הפרלמנטים, הגורם שהזמין את דיכטר, מנהל שיח ישיר מול הפרלמנט הקטרי בניסיון לשכנע אותם לאשר את הכניסה, אך נכון לעכשיו טרם התקבל אישור סופי - וגורמים בישראל מקווים שהאישור הזה יגיע בהקדם. השר דיכטר מסר בתגובה לדיווח: "אני ממתין לאישורים הנדרשים לנסיעה".

נזכיר כי לקטאר אין יחסים רשמיים עם ישראל. עד לשנת 2009 קיימו המדינות יחסים כלכליים, אולם לאחר מבצע עופרת יצוקה ניתקה קטר כמחאה את יחסיה עם ישראל באופן מרבי. היחסים התבטלו רשמית ב-2011 כאשר ישראל החליטה לסגור את משרדיה בקטר עקב עמדותיה האנטי ישראליות ותמיכתה בארגון הטרור חמאס.

אחרי חתימת הסכמי אברהם ההיסטוריים הבהירה עוזרת שר החוץ של קטאר, לולווה אל-ח'אטר, כי "דוחא לא תצטרף לשכנותיה ברכבת הנורמליזציה ותיחפז לכונן יחסים דיפלומטיים עם ישראל, עד שיושלם פתרון הסכסוך עם הפלסטינים".

אבי דיכטר קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד