כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הח"כ החרדי יעמוד בראשה

יו"ר הכנסת הודיע על הקמת ועדת האתיקה

ועדת האתיקה של הכנסת תוקם מחר ובראשה יעמוד חבר הכנסת ינון אזולאי ויהיו חברים בה עוד שלושה חברי כנסת. הוועדה תורכב באופן שוויוני שניים מהקואליציה ושניים מהאופוזיציה

יו"ר הכנסת הודיע על הקמת ועדת האתיקה
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

אחרי שלא הוקמה בכנסת הקודמת בשל החרמת האופוזיציה, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הודיע הערב (שלישי) על הקמת ועדת האתיקה לכנסת ה-25.

הוועדה נבחרת בהסכמת כל סיעות הבית, בראשותה יעמוד חבר הכנסת ינון אזולאי, וחבריה יהיו חבר הכנסת עמית הלוי מהקואליציה וחברי הכנסת מאיר כהן ופנינה תמנו שטה מהאופוזיציה.

ינון אזולאי. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

בסמכות הוועדה לדון בפעילות חברי הכנסת ובהתבטאויות לא ראויות לפי תלונות שמגיעות הן מחברי הכנסת והן מהציבור, בסמכות הוועדה להטיל עונשים בהן שלילת שכר חבר כנסת לתקופה, איסור להשתתף בדיוני המליאה (מלבד ההצבעות) ועוד שלל עונשים. בנוסף, בסמכות הוועדה לאשר טיסות ממונות של חברי הכנסת ועוזריהם.

אחד הנושאים הראשונים שבו צפויה ועדת האתיקה של הכנסת, הוא להפשיר את הכסף שנאסף בקמפיין מימון ההמונים שיזם איש התקשורת ינון מגל עבור הוצאות משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מדובר בסכום של קרוב לארבעה מיליוני שקלים שהוקפאו כזכור, בין היתר בשל אי הקמתה של ועדת האתיקה בכנסת הקודמת.

ועדת האתיקה ינון אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד