ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
לא כצעקתה

השר שעורר סערה: "קיבלתי שיעור בתקשורת"

 "אנחנו לא יוזמים פעילות בשבת, זה לא יקרה במשמרת שלי. יש החלטה שמתקבלת על ידי הגוף הרלוונטי והמקצועי ואנחנו המממנים. לקחו את מה שדיברתי והפכו את זה למשהו אחר, ברור לי למה, רוצים לתדלק את השטח"

השר שעורר סערה: "קיבלתי שיעור בתקשורת"
מיקי זוהר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מתייחס לסערת האירועים בשבת ואמר: "אנחנו לא יוזמים פעילות בשבת, זה לא יקרה במשמרת שלי. יש החלטה שמתקבלת על ידי הגוף הרלוונטי והמקצועי ואנחנו המממנים. לקחו את מה שדיברתי והפכו את זה למשהו אחר, ברור לי למה, רוצים לתדלק את השטח". כך אמר בראיון לרדיו 'גלי ישראל'.

לדבריו, "חד משמעית קיבלתי שיעור בתקשורת. השבת היא ערך אצלי, אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ולכן אני לא אזום פעילות בשבת אבל גם לא אעצור פעילות כזו והמשרד יממן אותה. כמשרד - לא אזום פעילויות בשבת".

באשר להפגנות ההולכות ומתרחבות אמר השר זוהר: "אנחנו צריכים לזכור שגם מי שמגיע להפגין - הוא לא מייצג את כל אזרחי ישראל. רוב גדול של אזרחי ישראל היו רוצים את הרפורמה הזו והם אמרו זאת בבחירות. מי שחשב שלעשות רפורמה כזו יהיה קל".

כזכור בסוך השבוע שעבר דווח כי שר התרבות מיקי זוהר החליט לעצור שני פרויקטים שיזם קודמו בתפקיד חילי טרופר "שבת ישראלית" לפתיחת אתרי מורשת ותיירות ו"רוח ישראלית" שמסבסד בסופי שבוע בפריפריה הצגות ומופעים. תוך שהם מצטטים את השר זוהר כאומר "ציבור שומרי השבת בישראל לא יופלה במשמרת שלי".

מיקי זוהר וחילי טרופר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בהודעה מטעם לשכתו נמסר חידוד להחלטה: "המשרד אינו מתערב בתכנים של גופים ממומנים אך יחד עם זאת ההחלטה של הממשלה הקודמת לגבי פעילות יזומה בשבת אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות של זוהר והשמירה על הסטטוס קוו. לכן, הנחה השר את צוות משרדו לבחון את התוכנית מחדש. מוזיאונים ימשיכו להיות פתוחים בשבת אך לא במימון המשרד".

בהודעה שיצאה מטעמו אמש נכתב: "מעולם לא אמרתי ולא העליתי בדעתי לבטל אירועים או לשלול מימון של מוסדות תרבות הפועלים בשבת. להפך, עם כניסתי לתפקיד הבהרתי חד משמעית כי נשמור על הסטטוס קוו ועל החופש של אזרחי ישראל ובין היתר גם הבהרתי שלא אתערב בקיום משחקי הכדורגל בשבת".

זוהר תקף את קודמו בתפקיד חילי טרופר בעקבות המיזם שהוביל: "מקום המדינה, קיים בישראל סטטוס קוו אשר לצערי השר היוצא הפר אותו בשנה האחרונה, ולראשונה בתולדות משרד התרבות הוא החליט ליזום באופן אקטיבי פעילות שמתקיימת דווקא ביום שבת. מה שלא היה אף פעם. כמו שאף גוף ממשלתי רשמי בישראל לא יוזם מטעמו פעילות בשבת, גם משרד התרבות והספורט לא ייזום פעילות בשבת. כך היה מאז ומעולם וכך יהיה. מיותר לציין שיש כאן מעשה לא שוויוני שמפלה לרעה חלק ענק מהציבור".

עוד הבהיר שר התרבות ואמר: "כמובן שבישראל מתקיימים וימשיכו להתקיים אירועי תרבות רבים בשבת שהמשרד מתקצב וכך גם יימשך, אך לא ניזום אותם. בדיוק כפי שעיקרון השוויון מחייב ובהתאם לסטטוס קוו. אני לא נרתע מהתקפות ואמשיך לדבוק בעקרונות ובערכים עליהם חונכנו".

מיקי זוהר משרד התרבות שבת ישראלית שר התרבות והספורט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד