י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחרי שאוים בעבר

חקירת האסון: השופט מאשים את ראש הממשלה

השופט שחוקר את אסון הפיצוץ בנמל ביירות ב-2020 שחידש את החקירה אחרי שהוקפאה בספטמבר 2021 מפנה אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה דאז באשמת הריגה בכוונה סבירה

השר עבדאללה בן זאיד ביד ושם
השר עבדאללה בן זאיד ביד ושם צילום: ממשלת לבנון

חקירת אסון הפיצוץ בנמל ביירות: השופט האחראי על חקירת האסון בנמל ביירות, טארק אל-ביטאר, מאשים את ראש ממשלת לבנון לשעבר, חסן דיאב, באשמת הריגה בכוונה סבירה, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

כזכור, דיאב כיהן כראש ממשלת לבנון בזמן האסון בנמל ביירות בשנת 2020. ביום שני חודשה החקירה סביב האחראים לנסיבות האסון, אחרי למעלה משנה מאז הוקפאה בעקבות התנגדויות פוליטיות.

ביטאר החליט עם חידוש החקירה לשחרר 5 עצורים ומנגד הוציא צווי מעצר ל-8 חשודים אחרים בתיק, וכי מן המצופה שיתפרסמו צווי מעצר נוספים בימים הקרובים.

כזכור, בספטמבר 2021 החליטה הרשות השופטת בלבנון להקפיא את חקירת אסון נמל ביירות בעקבות קריאות להחליף את השופט ביטאר, שהואשם בעבר בכך שהוא מוטה ופועל נגד גורמים פוליטיים מסוימים בעת ניהול החקירה. עוד דווח בעבר כי הוא קיבל איומים בעקבות החקירה בכך שעליו לשנות את אופן התנהלותו.

לפי הדיווח אז, השופט העומד בראש החקירה, טארק אל-ביטאר, קיבל את ההחלטה אחרי ששר הפנים לשעבר, נוהאד אל-משנוק, שאמור להיחקר, הגיש בקשה להחליף את השופט אל-ביטאר. עד שבית משפט יכריע בסוגיה, הוחלט להקפיא את החקירה.

אסון הפיצוץ בביירות ראש ממשלה לבנון חסן דיאב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד