כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"לא חלמתי לתת פקודות"

תמלילי חקירת נתניהו נחשפים: "האתר הוא וואלה חמאס"

ראש הממשלה טען בחקירתו כי הייתה הפרדה מוחלטת בין ענייניו העסקיים עם אלוביץ' לענייני תקשורת. הוא הוסיף באשר לסיקור באתר 'וואלה': "לא חלמתי לתת פקודות לאלוביץ'"

תמלילי חקירת נתניהו נחשפים: "האתר הוא וואלה חמאס"
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבית המשפט המחוזי בירושלים תימשך הבוקר (רביעי) חקירתו הנגדית של תת ניצב יואב תלם, שהיה אחראי על החקירות בתיק 4000, בידי סנגורם של הזוג אלוביץ', ז'ק חן. כחלק מהדיון הועברו בימים האחרונים לידי השופטים תמלילי חקירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וחלקם פורסמו בכאן רשת ב'.

ראש הממשלה נתניהו טען בחקירתו כי הייתה הפרדה מוחלטת בין ענייניו העסקיים עם אלוביץ' לענייני תקשורת והוסיף כי לא הייתה לו שום כוונה לקדם את בזק: "יש אצלי חומה סינית - לא מתנה שום דבר בלסדר לו דברים. אני נותן חתימות פורמליות כל יום, אני אפילו לא קורא. בזק וכל העניין הזה לא עניין אותי בכלל. לפי השיטה הזו אף שר תקשורת לא יכול לדון בענייני תקשורת. יש חומה סינית, יש הפרדה מוחלטת".

נתניהו הוסיף בחקירתו כי הגעתו למשרד התקשורת הייתה בשביל הערוצים המסחריים והתאגיד, ולא בשביל בזק: "בפועל לא עסקתי בדברים שקשורים בבזק", הסביר, ואמר שלא עסק בכך כי זה לא עניין אותו: "לא היתה לי שום החלטה לקדם את בזק".

במהלך החקירה הציג החוקר פניה של נתניהו ליו"ר מועצת הכבלים והלווין כדי לקדם את אישור המיזוג של יס ובזק. נתניהו הסביר: "מישהו הביא לי את זה וחתמתי על זה... זה בא אלי בגומיות וחתמתי. זה לא פניה שלי - זה חתימה שלי. לא יזמתי אותה ולא ביקשתי אותה. לא יודע איך זה הגיע לשולחני. לשאלתכם שאני חבר שלו, זה לא פוסל, אני לא מכיר את התהליכים, מובא אלי ואני חותם כשזה מגיע אלי. אני מחליט על היועצת המשפטית שתמליץ לי? לא. אלה תהליכים שקורים מאליהם. אם זה רע מדוע זה לא נעצר?".

נתניהו טען בפני החוקרים בהקשר לסיקור באתר 'וואלה' כי הוא לא חולם לתת פקודות לאלוביץ', וכי לא מדובר בהשתלטות על האתר, אבל הוא לשיטתו אין פסול שיגיד לו שיטה את הקו של האתר: "אמרתי לו: 'תראה, אתה איש ימין, אתה קנית את וואלה משוקן אז תתנהג כמו שוקן אבל הפוך. זאת אומרת יש לך אתר, הוא לא אתר חשוב במיוחד, אבל אתר, ובכל זאת אתה יודע עד שסוף סוף למישהו יש משהו בתקשורת הישראלית, שהיא נוטה חזק מאוד שמאל שמאל, לך יש אתר משלך, זה לא ארגון ממשלתי פקידותי. אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה שם. אז תעשה אותו ברוח אחרת'".

"'ולצערי אתה כן שוקן, אתה עוד יותר משוקן, לא שלא... אתה מעלה, למה אתה נותן כתבות על יודו-נאצים? כן יודו-נאצים, מדינת אפרטהייד... ירושלים המזרחית לפלסטינים לנצח, ולא כותרות אמיתיות' - וזה מאוד עיצבן".

נתניהו הוסיף לטעון בפני השופטים כי הוא ניסה לשכנע את אלוביץ' להפוך את האתר למשהו אחר ואמר לחוקרים:

נתניהו: "האתר הוא וואלה חמאס. ככה קוראים לזה".

חוקר: כן.

נתניהו: "ככה בליכוד קוראים לזה. וואלה חמאס".

חוקר: בליכוד או בבית בבלפור?

נתניהו: "בליכוד גם, בבית בלפור, בכל מקום, בכל מקום 'וואלה חמאס'".

תיק 4000 בנימין נתניהו אתר וואלה שאול אלוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד