כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שובר שוויון

ארה"ב מתכננת לשלוח טנקים לאוקראינה

ארה"ב מתכננת לשלוח טנקים מסוג 'אברמס' לאוקראינה, כך אומרים גורמים רשמיים. ממשל ביידן התנגד בעבר לשליחת טנקים שאוקראינה טוענת שנדרשים לה במלחמה, וזאת כדי לא להסלים את המצב מול רוסיה. נראה כי המהלך עשוי לדחוף את גרמניה לאשר את משלוח הטנקים מתוצרתה לאוקראינה

ארה"ב מתכננת לשלוח טנקים לאוקראינה
טנק צ'לנצ'ר 2 הבריטי צילום: צבא בריטניה

לאחר שנים בהן ממשל ביידן סירב לתת טנקים מסוג M1 אברמס לאוקראינה, גורמים אמריקאים מאשרים כי האוקראינים יקבלו טנקים אמריקאים. מדובר בצעד חשוב בחימוש קייב במאמציה להשתלט בחזרה על שטחים שנכבשו על ידי רוסיה.

הבית הלבן צפוי להכריז על החלטה כבר היום (רביעי), אמרו הגורמים ל'ניו יורק טיימס', הם דיברו בעילום שם בגלל רגישות הדיונים. שני גורמים רשמיים אמרו שמספר הטנקים של אברמס יכול להיות כ-30.

במהלך החודש האחרון, פקידי הפנטגון הביעו דאגה בנוגע לשליחת הטנקים, תוך שהם מציינים חששות לגבי האופן שבו אוקראינה תתחזק את הטנקים המתקדמים, הדורשים הכשרה וטיפול נרחב, וגורמים רשמיים אמרו שייתכן שיחלפו שנים עד שהם יגיעו באמת לכל שדות קרב האוקראינים.

שר ההגנה לויד אוסטין תומך בשליחת טנקים אמריקאים, וזאת כדי לדרבן את גרמניה ללכת בעקבות ארה"ב. פקידים גרמנים התעקשו שהם ישלחו את הטנקים, מהמתקדמים בעולם, רק אם ארצות הברית תסכים לשלוח טנקי M1 אברמס משלה, בריטניה כבר שולחת 14 טנקים משלה מסוג צ'לנצ'ר 2.

לאחר שורה של הצלחות אוקראיניות בשדה הקרב בסתיו האחרון, המלחמה עברה למלחמת התשה מפרכת. הלחימה האינטנסיבית ביותר מתרכזת במזרח אוקראינה, שם ספגו רוסיה ואוקראינה אבדות כבדות מסביב לעיר באחמוט, כאשר שני הצדדים מתכוננים להסלמה.

פקידים אוקראינים אומרים כי הם צריכים טנקים כדי לפרוץ דרך הגנות רוסיות שנבנו לאחרונה ולהשתלט מחדש על שטחים נוספים שנתפסו על ידי מוסקבה בתחילת המלחמה, ולהתגונן מפני מתקפה רוסית צפויה באביב.

מלחמת אוקראינה רוסיה בריטניה טנקים ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד