ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
לאחר חודשים של ויכוחים

גרמניה הודיעה כי תשלח טנקים מתוצרתה לאוקראינה

גרמניה הודיעה כי היא מאשרת להעביר טנקים מתוצרתה לאוקראינה ומאפשרת למדינות אחרות לשלוח את הטנקים שלהם, וזאת לאחר חודשים של ויכוחים בין גרמניה למערב כולל ארה"ב

 טנק אוקראיני: אילוסטרציה
טנק אוקראיני: אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

ממשלת גרמניה הודיעה על תוכניות בלהעביר את טנקים תוצרת גרמניה Leopard 2 לאוקראינה, ומאפשרת גם למדינות אחרות לשלוח את הטנקים מתוצרתה שברשותם למערכה, וזאת לאחר חודשים של ויכוחים בין בעלות הברית המערביות. מדובר בעשרות טנקים שיכולים לסייע בשינוי האיזון בשדה הקרב באוקראינה.

המטרה היא להרכיב במהירות שני גדודי טנקים לאופרד - שווה ערך ל-70 טנקים לפחות עבור אוקראינה, כך מסרה ממשלת גרמניה בהצהרה. כצעד ראשון, גרמניה תספק פלוגה של 14 טנקי Leopard 2 ממלאי הצבא שלה. גם בעלות ברית אירופאיות יספקו טנקים באישור גרמני.

ממשל ביידן אמור להכריז היום כי ישלח את טנק הקרב הראשי של ארה"ב, ה-M1 אברמס. וושינגטון צפויה לשלוח לפחות 30. פקידים אוקראינים סומכים על טנקים הנמרים הגרמניים, הם מהירים, קלים יחסית לתפעול ויש מהם בשפע באירופה - שיעזרו לכוחותיהם להשיג יתרון בשדה הקרב. לא ברור מתי יימסרו הטנקים הגרמניים והאם הם יכולים להיות חלק ממתקפת האביב הצפויה.

גרמניה התנגדה לשלוח טנקים מבלי לפעול בצוותא עם בעלות ברית, ואמרה תחילה כי היא אינה רוצה להיראות כמשתתפת ישירה במלחמה. בשבועות האחרונים, גורמים רשמיים בגרמניה היו מפורשים יותר בהחלטה לשלוח טנקים. 

שגריר רוסיה בברלין הזהיר כי ההחלטה לשלוח טנקים לאוקראינה חצתה קו אדום והשווה אותה לטנקים נאצים שפלשו לרוסיה במהלך מלחמת העולם השנייה.

"החלטה מסוכנת ביותר זו לוקחת את הסכסוך לרמה חדשה של עימות", אמר סרגיי נצ'ייב בהצהרה בעקבות ההודעה. "קווים אדומים הם נחלת העבר".

כיצרנית ה-Leopard 2, גרמניה החזיקה במפתח לכל הטנקים שהוכנו למסירה לאוקראינה מכיוון שדרוש אישור של ברלין לייצוא חוזר. פולין ומספר חברות אירופאיות אחרות בנאט"ו ציינו כי הן מוכנות לשלוח טנקים. פינלנד, יוון, פולין, ספרד, שבדיה, שוויץ וטורקיה כולן מחזיקות לפחות 100 מהן.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה טנקים גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד