ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הגיעו חסרי כל

הקהילה הקטנה קיבלה כמאה פליטים רק עם בגדיהם על גופם

כמאה פליטים מאוקראינה הגיעו לפולין חסרי כל ללא חפצים מינימליים רק עם בגדיהם על גופם, הפליטים התקבלו בברכה בקהילה היהודית בעיר לודז' שמסייעת להם עם כל מה שהם זקוקים

הקהילה הקטנה קיבלה כמאה פליטים רק עם בגדיהם על גופם
מאיר בולקה והפליטים עם התפילין צילום: באדיבות המצלם

לקהילה היהודית הקטנה של לודז' שבקושי התקיימה עד היום, התווספו כמאה פליטים, חלקם הגיעו בתחילת המלחמה, חלקם הגיעו לאחרונה והם מתגוררים בקהילה. הפליטים באו חסרי כל מאוקראינה ללא חפצים מינימליים רק עם בגדיהם לגופם. מאיר בולקה יו"ר ארגון 'ג'נריישנס' יחד עם שוקי מוזס עסקן מלונדון, מסייעים להם עם כל צרכיהם כדי לתת להם חיי רווחה נוחים יותר, הפליטים מתחזקים רוחנית, דבר שלא כל כך היה להם באוקראינה.

המטרה גם לדאוג להם לחג הפסח הקרוב. מאיר בולקה ביקר היום (רביעי) בקהילה בלודז' כדי למסור להם מספר זוגות תפילין שהביא מהארץ, ולבדוק מה בדיוק הם צריכים. התפילין נמסרו כצעד ראשון בדאגה לרווחת הקהילה המתחדשת.

הרב דוד שחובסקי רב הקהילה היהודית של לודז' שיבח את בולקה ואת המאמצים שבוא עושה לרווחת הפליטים, הרב דואג להם למזון וללינה כולל ערבי לימוד משותפים כדי לחזק אותם ביהדות. הקהילה המקומית היא היחידה שכרגע דואגת להם, הרשויות מסייעות, אבל עם תקציב מאד קטן.

מאיר בולקה פולין תפילין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד