ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הרב מגונן על החשוד

הפרטים מתבררים: פסיכופט הרים ילד בבית הכנסת וניסה לחטוף אותו

גבר חרדי פסיכופט שניסה לחטוף ילד מבית כנסת בפלטבוש שבניו יורק, הרים אותו באמצע בית כנסת וניסה לצאת איתו. הילד השתתף בשמחה משפחתית בזמן ניסיון החטיפה. אמו של הילד מנעה את חטיפתו

הפרטים מתבררים: פסיכופט הרים ילד בבית הכנסת וניסה לחטוף אותו
שוטרים ומתנדבים מחוץ לישיבה צילום: Yeshiva world News

פסיופט ניסה לחטוף אתמול (רביעי) ילד בן 9 מבית הכנסת בברוקלין, ניו יורק, אך נסיונו סוכל כאשר אמו של הילד הופיעה וראתה אותו מנסה לסחוב את בנה, כך מסרה המשטרה.

הילד השתתף במסיבה בבית הכנסת 'חסד לאברהם' בפלטבוש בסביבות השעה 9:30 בבוקר שעון מקומי, לפתע אדם שהתפלל בפנים ניגש אליו, כך מסרה המשטרה. הגבר הזר ביקש מהילד לצאת איתו החוצה - וכשהילד סירב, הוא הרים אותו וניסה לסחוב אותו החוצה בכוח דרך דלת הכניסה, כך לפי המשטרה.

האם הבחינה בגבר הנושא את בנה וקפצה פנימה - ושאלה את הילד אם הוא מכיר את האיש מבית הכנסת, כשהוא אמר לה לא, היא תלשה את בנה מזרועותיו של האיש, כך מסרה המשטרה. לאחר מכן ברח החשוד והסתתר בישיבת מיר הסמוכה, האיש בן 42, נלקח למעצר כשעה לאחר מכן, כך מסרה המשטרה.

כפי שדיווחנו האם התקשרה במהירות למוקד 911 ולארגון השומרים של פלטבוש שהגיעו תוך שניות ופתחו בסריקות אחר החשוד שנמצא בסופו של דבר על ידי מתנדבי השומרים מסתתר בישיבת מיר הסמוכה. לחשוד אין כל קשר לישיבה. החשוד הודה בפני הבלשים כי ניסה לחטוף את הילד והוא נלקח למעצר. לא ברורים עדיין המניעים של החשוד.

הגבר בן 42, נעצר כשעה לאחר מכן והואשם בחטיפה, סיכון טובתו של ילד והטרדה. בראיון ל'ניו יורק פוסט' אמר הרב לנקרי, שעומד בראש הקהילה, כי הוא חושש שרשויות אכיפת החוק קפצו למסקנות מהר מדי לגבי החוטף.

"יש חשש גדול מאוד בקהילה שאולי אנחנו מגיעים למסקנות מהר מדי. ולכן פוגעים בחייו של אדם", אמר לנקרי, שלא היה עד לאירוע אבל היה "בסביבה".

"ויחד עם זאת, אם הוא באמת מישהו שהיו לו כוונות רעות, זה צריך להיות ידוע לציבור". הרב לנקרי, שאינו מכיר את החוטף או את הקורבן באופן אישי, הזהיר מפני "שיפוט מיידי של המצב". הוא אמר: "אנחנו חייבים לתת לחשוד הזדמנות לדבר, חף מפשע עד שהוכחה אשמתו זה משהו שכולנו צריכים לחיות לפיו".

כשנשאל האם ניסיון החטיפה העלה זיכרונות על מותו של לייבי קלצקי, ילד חסידי בן 8 שנחטף ונרצח בבורו פארק ב-2011 על ידי פסיכופט מהקהילה, אמר הרב לנקרי שהתרחיש האחרון "לא התקרב לכך".

 

משטרת ניו יורק נסיון חטיפה פלטבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד