י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר השעיה של שנתיים

בשורה משמחת לטראמפ לקראת קמפיין החזרה לנשיאות

הנשיא לשעבר טראמפ יורשה לחזור לאינסטגרם ולפייסבוק, כך הודיעה חברת האם של הפלטפורמות 'מטא'. הנשיא לשעבר הושעה למחרת מהומות הקפיטול ב-6 בינואר 2021, בשל חשש שהוא "יעורר אלימות נוספת". טראמפ יכול לחזור בשבועות הקרובים לנהל קמפיין בחירות בשלושת הרשתות הגדולים  

בשורה משמחת לטראמפ לקראת קמפיין החזרה לנשיאות
טראמפ בהצהרה בבית הלבן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ יורשה לחזור לאינסטגרם ולפייסבוק, כך הודיעה חברת האם של הפלטפורמות Meta. ההודעה מגיעה מספר חודשים לאחר שגם טוויטר שחררה את החשבון של טראמפ.

דובר חברת 'מטא' ניק קלג אמר שהשעייתו של טראמפ לשנתיים הסתיימה, וחשבונותיו ישוחזרו בשבועות הקרובים. "המדיה החברתית נטועה באמונה שדיון פתוח וזרימה חופשית של רעיונות הם ערכים חשובים", כתב קלג בהצהרה. "ככלל, אנחנו לא רוצים להפריע לדיון פתוח, ציבורי ודמוקרטי על העקרונות של מטא - במיוחד בהקשר של בחירות בחברות דמוקרטיות כמו ארצות הברית".

ההחלטה מגיעה לאחר שמנהלי הקמפיין של הנשיא הרפובליקני לשעבר בן ה-76 ב-2024 עתרו לפייסבוק ואינסטגרם בבקשה לשחרר את חשבונותיו ולתת לטראמפ לפרסם ישירות ל-34 מיליון העוקבים שלו בפייסבוק ול-25 מיליון עוקבים באינסטגרם.

הנשיא לשעבר הושעה למחרת מהומות הקפיטול ב-6 בינואר 2021, בשל חשש שהוא "יעורר אלימות נוספת". חברת מטא מסרה כי התקינה "גדרות בטיחות חדשים כדי להרתיע עבירות חוזרות".

"הציבור צריך להיות מסוגל לשמוע מה הפוליטיקאים שלו אומרים - הטוב, הרע והמכוער - כדי שיוכלו לעשות בחירות מושכלות בקלפי", כתב קלג. "אבל זה לא אומר שאין גבולות למה שאנשים יכולים להגיד בפלטפורמה שלנו".

מטא השעתה בתחילה את טראמפ "ללא הגבלת זמן" ולאחר מכן הפנתה את מעמדו ל"מועצת הפיקוח שלה", מה שנקרא "גוף מומחים שהוקם כדי להיות עצמאי". מועצת המנהלים אישרה את ההחלטה להשעות את טראמפ אך קבעה כי העונש צריך להיות לזמן קצוב. החלטה זו הובילה שהוא יושעה לשנתיים.

דונלד טראמפ טוויטר פייסבוק אינסטגרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד