י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אלו העצות המובילות

מחירי החשמל עולים? כך תחסכו בצריכת החשמל

עם העלייה במחירי החשמל, לפניכם מדריך קצר על חסכון בעלויות בעקבות שימוש בגאדג'טים טכנולוגים בבית | לפי ההערכות, כיום במשק בית אירופאי ממוצע יש כ-17 מכשירים שמחוברים לאינטרנט, ובארה"ב המספר הזה אפילו עומד על 20

מחירי החשמל עולים? כך תחסכו בצריכת החשמל
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pixabay

בחורף של השנה הקודמת, מעטים מאיתנו חששו מחשבון החשמל המתקרב. נראה שאפילו פחות מאיתנו טרחו לבדוק מה גובה ההוצאה השנתית על חשמל. אבל אז בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה – נגרמה עלייה חסרת תקדים בתעריפי החשמל במדינות רבות, כולל בישראל.

בחורף הנוכחי, אנו רואים כי רבים מנסים למצוא דרכים לקצץ בהוצאות החשמל, הן בגלל העלייה בתעריפי החשמל והן בגלל האינפלציה שגורמת לעלייה בהוצאות אחרות. הגאדג׳טים החשמליים שלנו אחראים לחלק משמעותי מצריכת החשמל, ולכן יהיה הגיוני להתחיל בהם.

חברת אבטחת המידע ESET אספה טיפים קלים ליישום שיסייעו לכם לצמצם את הוצאות החשמל וכך גם להפוך את העולם שלנו למעט יותר ירוק.

העבודה מהבית מעלה את החום

מספר המכשירים הביתיים המחוברים לאינטרנט גדל באופן חסר תקדים בשנים האחרונות. פעם יכולנו למנות רק מחשבים, טלפונים חכמים וטאבלטים ברשימה הזאת. כיום אנחנו יכולים להוסיף גם טווח רחב של מכשירים חכמים כמו עוזרים דיגיטליים, טלוויזיות חכמות ופעמוני כניסה חכמים. לפי ההערכות, כיום במשק בית אירופאי ממוצע יש כ-17 מכשירים שמחוברים לאינטרנט, ובארה"ב המספר הזה אפילו עומד על 20.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

אנחנו גם משתמשים בהם יותר, בעקבות המעבר למרחב העבודה ההיברידי. אם בעבר המחשבים האישיים היו כבויים במהלך רוב השבוע מכיוון שעבדנו מהמשרד, היום ייתכן שהמחשב האישי, המחשב הנייד והטלפון הסלולרי מחוברים כולם לחשמל בזמן שאנחנו עובדים מהבית בחלק מימות מהשבוע. הכפילו את מספר המכשירים בכמות הנפשות במשק הבית, ותראו כיצד עלויות החשמל מתחילות לגדול יותר ויותר.

כשהאינפלציה מתחילה לתת את אותותיה וכשמחירי החשמל עולים בכל רחבי אירופה, בחלק מהמדינות הממשלות אפילו מבקשות מצרכני החשמל לנסות ולצמצם את צריכת החשמל ככל האפשר, מתוך חשש מהפסקות חשמל יזומות. משתמשי האינטרנט מתבקשים ומתחילים לחשוב על דרכים כיצד לחסוך בצריכה ובהוצאות של האנרגיה.

עצות מובילות לחיסכון בחשמל

חלק ממשקי הבית ינקטו בצעדים כמו שיפור הבידוד מן הקור שבחוץ, וחלק עשויים אפילו להשקיע בחשמל בייצור פרטי באמצעות פאנלים סולאריים או טורבינות רוח ביתיות. אבל ברוב המקרים, הדרך המהירה ביותר לחיסכון תהיה שינוי בהרגלי הצריכה של המכשירים הביתיים. אם כך, מה תוכלו לעשות כדי לצמצם את צריכת החשמל של המכשירים הביתיים, ולחסוך כסף יקר תוך כדי כך? הנה כמה רעיונות:

1. לאחר שמחשב נייד או טלפון נייד סיימו את הטעינה שלהם, נתקו אותו מהחשמל והשתמשו בסוללה.

2. העדיפו שימוש במחשבים ניידים על פני מחשבים נייחים. על פי ממשלת ארה"ב, מחשבים ניידים משתמשים בפחות חשמל.

אילוסטרציה | צילום: אנספלש.

3. הימנעו משומרי מסך, מכיוון שאלה משתמשים בחשמל.

4. הפעילו מצבי "שינה" לחיסכון באנרגיה כדי לוודא שמכשירים כבויים כשאינם בשימוש. כל שינוי זעיר בכמות האנרגיה הנדרשת להפעלה מחדש של המכשיר תתגמד לעומת העלות של הפעלה רצופה של המכשיר. בנוסף, העברה של המכשיר למצב שינה לעיתים קרובות יותר עשויה להאריך את משך החיים שלו.

5. גם כשמכשירים כבויים, הם עשויים להשתמש בחשמל רק משום שהם מחוברים לחשמל. ה"חשמל הפסיבי" הזה יכול להביא לתוספת בחשבונות החשמל החודשיים. לכן – נתקו מהחשמל כל מכשיר שאינו בשימוש, וכך תוכלו לחסוך חלק, אפילו אם קטן, מחשבון החשמל.

6. בחרו במכשיר הקטן ביותר האפשרי להזרמת מדיה (סטרימר), כתלות במספר האנשים שיצפו בו. לפי ההערכות ניצול חשמל, קונסולות משחקים, צורכות פי 10 חשמל מטאבלטים או מחשבים ניידים.

7. השתמשו במצב חיסכון באנרגיה בטלוויזיה שלכם, שמכבה את התאורה האחורית ויכול להוריד בשליש את צריכת החשמל.

מוצרי חשמל חברת החשמל תעריפי החשמל תעריף החשמל חברת ESET חיסכון בחשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד