י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לפיד וליברמן על המוקד

השר לשעבר תקף את האופוזיציה: "איפה הייתם? למה שתקתם?"

"לראשונה בתולדות המדינה האופוזיציה לא הייתה בוועדות הכנסת, בעיני זה מזעזע וחסר תקדים. איפה הייתה התקשורת אז? איפה היו הליברלים, למה שתקתם?". כך תקף השר לשעבר שטייניץ בכנס בנושא הדמוקרטיה; "יש כאלה שרוצים שמי שיוביל כאן יהיו מועצת גדולי התורה"

ח"כ לשעבר יובל שטייניץ
ח"כ לשעבר יובל שטייניץ צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

שר האוצר לשעבר ד"ר יובל שטייניץ שעזב את החיים הפוליטיים ולא התמודד לכנסת הנוכחית, נאם אמש (רביעי) בכנס של מרכז רובינשטיין לאתגרים חוקתיים בדבר "קץ הדמוקרטיה או חיזוקה" באוניברסיטת רייכמן, תקף את מתנגדי הרפורמה המשפטית ובתוכם הממשלה הקודמת של יאיר לפיד ונפתלי בנט.

ד"ר יובל שטייניץ אמר בכנס: "לכל החרדים כאן לדמוקרטיה אני רוצה לומר, בשנה האחרונה קרו תקדימים בעייתיים מאוד. לראשונה בתולדות המדינה האופוזיציה לא הייתה בוועדות הכנסת, בעיני זה מזעזע וחסר תקדים. איפה הייתה התקשורת אז? איפה היו הליברלים חסדי הדמוקרטיה? למה שתקתם?".

שטייניץ (במרכז) במליאת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

כן תקף שטייניץ את יאיר לפיד ונפתלי בנט: "לראשונה ראש ממשלה בישראל דיבר על אופוזיציה וקרא לה "כוחות האופל" מעל במת הכנסת" וציין גם את אביגדור ליברמן, "אחר כך שר האוצר אמר "לקחת את החרדים במריצה ולשפוך למזבלה" וזה עבר בשקט. לכל מי שחרד לדמוקרטיה איפה הייתם בשנה וחצי האחרונות?".

"בסוף יש פה ויכוח מעבר לשמאל, ימין, דתיים וחילוניים", אצר השר לשעבר. "עובדה ששרי משפטים שבאו גם מימין לבין שמאל דיברו על אותה רפורמה שמדברים עליה כיום. דובר המון על פופליזם ואני אומר- אין דמוקרטיה בלי פופליזם ופופליזם זה לא רק בימין, יש פופילזם גם בשמאל. הפופליזם הוא לא אויב הדמוקרטיה, אלא רק אחד מתסמיניה".

שטייניץ וגפני במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

"בישראל של היום רובנו רוצים את הדמוקרטיה אבל יש כאלה שרוצים שמי שיוביל כאן יהיו מועצת גדולי התורה ויש את אלה שלא רוצים את מועצת גדולי התורה אלא מועצת גדולי המשפט", עקץ שטייניץ את מתנגדי הרפורמה, "נאמר פה על הממשלה הנוכחית, שהיא מושפעת מאוד מהציונות הדתית והחרדית. כשצד אחד מחרים באופן טוטאלי את הליכוד, אין אלטרנטיבה קואליציונית. כשיש חרמות הדדיות הכוח של הקיצוניים עולה".

יובל שטייניץ דמוקרטיה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד