י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מהיכן הם עולים וכמה משרתים

בשורה לחיילים הבודדים; הח"כ קרא לדאוג לחרדים

חיילים בודדים זוכים כיום לסיוע בשכר דירה של 1,351 שקלים בחודש. לראשונה צה"ל הודיע בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות כי בכוונתו להגדיל את כספי הסיוע כך שהמענק החודשי יעמוד על סכום של בין 1,700 ל-1,900 שקלים בחודש. לפי הנתונים: בצה"ל משרתים היום 6,973 חיילים בודדים בשירות חובה, 88% מהחיילים הבודדים הם עולים חדשים. מרבית העולים החדשים הבודדים עלו מאוקראינה, רוסיה, בלארוס, ארה"ב וצרפת

בשורה לחיילים הבודדים; הח"כ קרא לדאוג לחרדים
חיילי צה"ל מתאמנים צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ עודד פורר מ'ישראל ביתנו' קיימה דיון בנושא מערך הסיוע לחיילים בודדים בשירות ובשחרור.

חיילים בודדים זוכים כיום לסיוע בשכר דירה של 1,351 שקלים בחודש בלבד, בצה"ל אמרו במהלך הדיון כי הם ערים לתנאי יוקר המחייה בישראל ולקושי לקיים מגורים בסכום הזה. סא"ל ענבר סיטבון, ראש ענף פרט ותרומות בצה"ל אמרה כי בצבא "בוחנים בימים אלה אפשרות להעלאת ההשתתפות בשכר הדירה לחיילים בודדים, קשה לי להתחייב על סכום מדויק אבל אנחנו מקווים להעלות את הסיוע בשכר דירה כך שיגיע לסכום של 1,700 עד 1,900 שקלים בחודש". סא"ל סיטבון הוסיפה ואמרה: "יש הטבות רבות שניתנות לחיילים הבודדים החל מהשלב שקודם לגיוס ועד לשחרור. משכורת של חייל בודד יכולה להגיע לסכום של למעלה מ- 5,500 ₪ בחודש".

ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת העלייה הקליטה והתפוצות אמר בדיון: "אני רוצה לברך את צה"ל על האמירה שמענק שכר דירה יעלה בקרוב ומקווה שזה יגיע באופן המוקדם ביותר. יחד עם זאת צריך לזכור שגם מימון של 1,900 ₪ בחודש לא מספיק ליוקר המגורים בישראל. הוועדה הזו צריכה לחזור להיות הכתובת לחיילים הבודדים בשירות ובשחרור. לא נרפה מהנושא החשוב של סיוע לחיילים בודדים".

עודד פורר בראשות הוועדה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

לפי הנתונים שנמסרו ליידי ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, בצה"ל משרתים היום 6,973 חיילים בודדים בשירות חובה, 25% מהם משרתים כלוחמים ו- 88% מהחיילים הבודדים הם עולים חדשים. לפי הנתונים, משרתים בצה"ל 686 עולים מארה"ב, 647 עולים מרוסיה, 501 עולים מאוקראינה, 341 עולים מצרפת, ו-140 עולים מבלארוס.

בנוסף דנה ועדת העלייה והקליטה בנושא עיקול הכספים של חיילים משוחררים שנקלעו לחובות. יו"ר הוועדה ח"כ פורר: "ישנה הצעת חוק ממשלתית, שעברה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת, ואמורה להגן על הכספים שמגיעים לחיילים. אוציא על כך מכתב לשר העלייה והקליטה כדי שיחיל דין רציפות על הצעת החוק. מצד האופוזיציה, אני יכול להגיד שהיא תעבור ללא עיכובים".

ח"כ משה טור-פז מ'יש עתיד' ציין והדגיש כי "צריך להתעמק גם בסוגיית החיילים הבודדים שמגיעים מהמגזר החרדי. אחוז החרדים גדל ואחוז החרדים המתגייסים לצה"ל ממשיך לעלות. נצטרך להרחיב את הפתרונות לחיילים בודדים מהמגזר החרדי. אנחנו בחברה הישראלית צריכים לדאוג לא רק לצרכים הגשמיים הכלכליים של החיילים הבודדים אלא גם לצרכים האישיים והמשפחתיים שהם זקוקים להם".

ח"כ משה טור פז. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

"אין לנו הרבה מקרים של חיילים שהוטלו עליהם סנקציות בגלל חובות לביטוח הלאומי" כך אומר דני זקן, סגן ראש מנהל ביטוח לאומי. לדברי זקן: "חיילים בודדים פטורים מתשלום ביטוח לאומי מגיל 18 עד גיל 21. חיילים בודדים שמתגייסים אחרי גיל 22 נדרשים לשלם ביטוח לאומי בצורה רטרואקטיבית מגיל 18. גם במקרים כאלה אנחנו משתדלים לפרוס את חוב התשלום לתשלומים כדי להיקל על אותה אוכלוסייה".

חיילים חרדים בודדים שכר דירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד