כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נכנע ללחץ

מאסק נכנע ללחץ וחסם את כל ההודים מלצפות בביקורת על מודי

מנכ"ל טוויטר אילון מאסק נכנע ללחץ מהודו וחסם את כל ההודים מלצפות ברשת BBC בתוכנית המבקרת את ראש הממשלה נרנדרה מודי. טוויטר ויוטיוב נצטוו על ידי ממשלת הודו לחסום את כל הקישורים לסרט בתוך המדינה, הסרט התיעודי בן שני חלקים לא שודר בהודו על ידי ה-BBC

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

אילון מאסק נכנע ללחץ מהודו והסיר מטוויטר סרט תיעודי של ה-BBC המבקר את ראש הממשלה נרנדרה מודי. הסרט התיעודי בשני חלקים, שודר בהודו על ידי ה-BBC, אך הממשלה הפדרלית של המדינה חסמה אותו בסוף השבוע ואסרה על אנשים לשתף קטעים ברשתות החברתיות, תוך ציון חוקי חירום על פי חוקי טכנולוגיית המידע של הודו.

טוויטר ויוטיוב נצטוו על ידי ממשלת הודו לחסום את כל הקישורים לסרט בתוך המדינה, אמר קנצ'אן גופטה, יועץ בכיר במשרד המידע והשידור, מאוחר יותר הוא אמר ששתי הפלטפורמות "צייתו להנחיות".

מאסק משווק את עצמו כתומך בחופש הביטוי, אבל מאז אוקטובר האחרון הוא ספג ביקורת כקשה, עם פיטורים ענקיים ומומחים שחזו בסופו של דבר התרסקות של החברה.

ב-16 בנובמבר, נאמר לצוותי עבודה בטוויטר שהם צריכים לחתום על התחייבות כדי שיוכלו להמשיך בתפקידם שבו הם 'יעבדו שעות ארוכות בעצימות גבוהה' או יקבלו שלושה חודשי פיצויי פיטורים, שיובילו לעזיבה המונית. 

מספר ימים לאחר מכן הודיע ​​מאסק שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ יוכל לחזור לחשבון הטוויטר שלו וצייץ: 'העם דיבר'. וזאת לאחר סקר בטוויטר בנושא, מאסק צייץ בטוויטר ב-21 בדצמבר: "אני אתפטר מתפקיד המנכ"ל ברגע שאמצא מישהו מספיק טיפש לקחת את התפקיד"

החלק הראשון של הסרט התיעודי של מודי, שפורסם בשבוע שעבר על ידי ה-BBC עבור הקהלים בבריטניה, מראה את הפרק השנוי ביותר במחלוקת בקריירה הפוליטית של מודי כשהיה השר הראשי של מדינת גוג'אראט המערבית ב-2002. הוא מתמקד בהתפרעויות אנטי-מוסלמיות עקובות מדם במדינה. אשר יותר מ-1,000 בני אדם נהרגו.

מספר ימים לאחר שהודו חסמה את הסרט התיעודי ואסרה על אנשים לשתף אותו באינטרנט, הרשויות נאבקות להפסיק את הקרנות הסרט במכללות ובאוניברסיטאות ולהגביל אותו ברשתות החברתיות, מהלך שהוגדר על ידי המבקרים כתקיפה על חופש העיתונות.

המתיחות הסלימה בבירה, ניו דלהי, ביום רביעי באוניברסיטת ג'מיה מיליה, שם קבוצת סטודנטים אמרה שהיא מתכננת להקרין את הסרט התיעודי האסור, מה שגרם לעשרות שוטרים מצוידים בגז מדמיע ובציוד מהומות להתאסף מחוץ לשערי הקמפוס.

שוטרים, חלקם בבגדים אזרחיים, התעמתו עם סטודנטים מפגינים ועצרו לפחות ששה מהם. אוניברסיטת ג'ווהרלאל נהרו בבירה ניתקה את החשמל והאינטרנט בקמפוס שלה ביום שלישי האחרון לפני שהסרט התיעודי היה אמור להיות מוקרן על ידי איגוד סטודנטים.

הרשויות אמרו שזה יפריע ל"שלום" בקמפוס, אבל סטודנטים בכל זאת צפו בסרט התיעודי במחשבים הניידים והטלפונים הניידים שלהם לאחר ששיתפו אותו באפליקציות הודעות כמו טלגרם ווואטסאפ.

משרד החוץ של הודו כינה בשבוע שעבר את הסרט התיעודי "מאמר תעמולה שנועד לדחוף נרטיב מושמץ במיוחד" חסר אובייקטיביות והטיח בו על "הטיה" ו"הלך רוח קולוניאלי מתמשך".

אילון מאסק הודו טוויטר נרנדה מודי ראש ממשלת הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד