י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
זה התנאי

הצעת חוק חדשה שתאסור התמודדות לכנסת

סוף לחברי כנסת שמתנגדים לקיומה של ישראל וקוראים להחרמתה? הצעת חוק חדשה מבקשת לפסול אדם ורשימה שתומכים בחרם על המדינה. עם זאת ההצעה לא מפרטת לפרטי פרטים מה נחשב לחרם הפוגע באופן ישיר במדינה

הצעת חוק חדשה שתאסור התמודדות לכנסת
שדרוג טכנולוגי במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

הצעת חוק של חברי כנסת מ'הליכוד' מבקשת להוסיף לעילות הפסילה של אדם או רשימה מהתמודדות לכנסת סעיף "תמיכה בחרם על מדינת ישראל". בדברי ההסבר של ההצעה נכתב: "בשנים האחרונות איום החרם על ישראל גובר, אמנים מבטלים השתתפותם באירועים בארץ, וכך גם חברות בנקים ובתי השקעות. אדם שקורא לחרם על ישראל פוגע באופן ישיר במדינה".

השאלה מהי קריאה לחרם על ישראל נותרה לא מוגדרת בחקיקה המוצעת, שמוביל חבר הכנסת אליהו רביבו. ההצעה מכוונת בין השאר לפוליטיקאים שמכהנים כיום בכנסת וקראו להימנע מלרכוש מוצרים מהתנחלויות, למשל, או הביעו תמיכה בחרם של אומנים על ישראל.

מגיש ההצעה, ח"כ אליהו רביבו, מסביר כי "הצעת החוק שהגשתי תשים סוף לימים בהם נבחרי ציבור פעלו נגד המדינה ברחבי העולם ולא נענשו על כך. הגיע הזמן שתומכי החרם על ישראל יורחקו ממשכן הכנסת. זו הדרך להרחיק מהכנסת את איימן עודה, תומא-סלימאן, אבו שחאדה וכל מי שמבקש להזיק לנו".

ח"כ אליהו רביבו. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

מנגד, ח"כ גלעד קריב מ'העבודה' תקף את החוק המוצע ואמר: "חברי הקואליציה מתחרים זה בזה בהצעות חוק מופרכות ומסוכנות שהופכות את הדמוקרטיה לקליפה ריקה. צריך להתייחס ברצינות רבה להצעות הללו ולראות בהן חלק מהמדרון החלקלק שבו אנחנו נמצאים. מי יודע, אולי בסוף נגיע למצב שמי שלא מצהיר מראש על תמיכה בהמשך שלטונו של נתניהו לא יוכל להתמודד לכנסת ואולי אפילו לא יוכל לגשת ולהצביע בקלפי".

ח"כ עופר כסיף מחד"ש-תע"ל שעשוי להיות בין הנפסלים מלהתמודד הגיב ותקף: "ממשלת נתניהו-בן גביר מוכיחה מדי שעה את מה שאנו טוענים כל הזמן – זוהי ממשלה פשיסטית בעקרונותיה ובחוקיה, ודיקטטורית בהתנהלותה. ככזו, זוהי לא רק זכות אלא חובה ממש לקרוא לעולם להחרימה בכל תחום שהוא – כלכלי, דיפלומטי, מסחרי וכד'. אפעל נגד הממשלה בכל אמצעי בלתי אלים שקיים, לרבות חרמות".

התמודדות הצעת חוק חרם על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד