כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"צעד עסקי כואב"

בגלל הרפורמה המשפטית: חברת ההייטק הודיעה על הפסקת פעילותה בישראל

חברת ההייטק פאפאיה גלובל כי קיבלה החלטה "להוציא את כל כספי החברה מישראל". מנכ"לית החברה: "צעד עסקי כואב, אך מתבקש"

בגלל הרפורמה המשפטית: חברת ההייטק הודיעה על הפסקת פעילותה בישראל
מחאת אנשי היי טק צילום: תומר נויברג, פלאש 90

חברת ההייטק פאפאיה גלובל הודיעה הבוקר (חמישי) כי קיבלה החלטה "להוציא את כל כספי החברה מישראל". מנכ"לית ומייסדת החברה, עינת גז, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "בעקבות ההצהרות של ראש הממשלה נתניהו כי הוא נחוש להעביר רפורמות שיפגעו בדמורקטיה ובכלכלה, קיבלנו החלטה עסקית להוציא את כל כספי החברה מישראל. ברפורמה המתגבשת, אין שום ודאות כי אנו יכולים לנהל פעילות כלכלית בינלאומית מישראל. זהו צעד עסקי כואב, אך מתבקש".

יצוין כי המכ"לית גז לוקחת באופן פעיל חלק במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט לרבות בהפגנות האחרונות. טרם ברורו מה משמעות ההחלטה ואיך היא תתבצע.

פאפאיה גלובל היא חברת תוכנה ישראלית שפיתחה מערכת מבוססת מחשוב ענן לניהול עובדים, חישובי שכר, הטבות ותשלומים, עבור חברות ותאגידים גלובליים. החברה מעסיקה למעלה מ-750 עובדים ברחבי העולם, ומדובר באחת מחברות ההייטק הגדולות בישראל. בספטמבר 2021 גייסה 250 מיליון דולר, לפי שווי של 3.7 מיליארד דולר.

נזכיר כי, קהילת ההייטק הישראלית קיימה השבוע מחאה נגד הרפורמה המשפטית וכעת מדובר בעוד צעד משמעותי שנוקטת הקהילה.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש (רביעי) מסיבת עיתונאים יחד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן, והתייחס לאזהרות הכלכליות שהשמיע נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון מהשלכות הרפורמה המשפטית.

נתניהו אמר: "שמעתי על השפעת הרפורמה המשפטית על החוסן הכלכלי שלנו. צריך להעמיד דברים על דיוקם, האמת היא בדיוק הפוכה. המהלכים שלנו לחיזוק הדמוקרטיה בישראל לא רק שלא יפגעו בכלכלה, הם יחזקו אותה. הם יחזירו את ישראל למצבן המשפטי של רוב הדמוקרטיות המובילות בעולם, למקום שבו הייתה בעצמה לפני חמישים שנה". נתניהו הוסיף: "כבר היינו בסרט הזה. יריבנו הזהירו שאם לא נעשה ויתורים זה יוביל לצונאמי כלכלי נורא. בפועל ההפך הגמור קרה". נתניהו תקף: "יריבינו הפוליטיים מוציאים את דיבת ישראל רעה בעולם בלי להניד עפעף, אבל השווקים הרבה יותר חכמים".

בנוסף ציין נתניהו את הפעולות שעשה עת היה שר אוצר בתחילת שנות ה-2000, בין היתר צמצום הוצאות הממשלה והורדת המיסים, שלדבריו גרמו לכך ש"קיבלנו את אחת הכלכלות החזקות בעולם והעלנו את רמת החיים לאזרחי ישראל". ראש הממשלה הוסיף: "אם יש מנוע צמיחה אחד בישראל, הוא הסרת עודף הרגולציה והמשפטיזציה". נתניהו התחייב ואמר "אנחנו מחויבים לעצמאות בית המשפט שתישמר. איש לא יפגע בזכויות הקניין ובערכים המקודשים".

ראש הממשלה הוסיף כי "כשהרפורמה תעבור, תוך הידברות, כולם יראו ששלטון החוק נשאר על כנו ואף יתחזק, שהדמוקרטיה נשארה על כנה ואף התחזקה, שזכות הקניין וכיבוד ההסכמים יהיו חזקים עוד הרבה יותר ומי שישקיע בישראל רק ירוויח".

הרפורמה המשפטית היי טק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד