י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"שיא החוצפה"

הרשות הפלסטינית משווקת בתים במתחם מזבח יהושע

הרשות הפלסטינית העמידה שלט סמוך לאתר מזבח יהושע לשיווק בתים באתר. ראש המועצה האזורית שומרון "לעצור מיידית את הפקרת האתר ההיסטורי. להכריז על האתר גן לאומי"

הרשות הפלסטינית משווקת בתים במתחם מזבח יהושע
שלט השיווק של הרש"פ צילום: באדיבות המצלם

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגיב בחריפות להמשך העבודות והתכנון של הרשות הפלסטינית לבניית עשרות יחידות דיור על אתר מזבח יהושע בהר עיבל.

לפני מספר שבועות נחשף כי ה'רשות הפלסטינית' מתכננת בניית עשרות בתים על אתר המזבח, בתים שייבנו על החומה העתיקה התוחמת את המזבח המכונה גם: "מתחם הסנדל" סיירים של מחלקת קרקעות במועצה האזורית שומרון גילו כי הרשות הפלסטינית אף החלה בשיווק בתים במתחם.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן דורש מהממשלה להתערב באופן מידי בניסיונות 'הרשות הפלסטינית' להרוס את האתר היהודי ההיסטורי ולתחום אותו באופן שישראלים לא יוכלו לבקר בו

דגן אמר: "שיא החוצפה! אני קורא לממשלה להתערב באופן מידי בשערורייה הזו. מזבח יהושע הוא אתר בעל חשיבות היסטורית שלא תסולא בפז, שריד נדיר לתקופת ההתנחלות, הפשע הוא לא של הרשות הפלסטינית הרצחנית שכוונותיה ידועות אלא של כל ממשלה וממשלה, של כל בעל תפקיד שיכל לעצור את ההזיה הזו ולא עשה זאת. ההיסטוריה תשפוט את מי שהפקיר את האתרים ההיסטוריים של עם ישראל"

דגן הוסיף : "על ממשלת ישראל להפעיל את סמכותה ואת האחריות שיש לה גם על פי אמנות בינלאומיות לשלמות האתר ההיסטורי. יש להורות על עצירת העבודות, סגירת המתחם והכרזה עליו כגן לאומי. הדרך בה התנהלו ממשלות קודמות השאירה ואקום אליו נכנסה הרשות הפלסטינית שמטרתה אחת, מחיקת האתר והקשר ההיסטורי היהודי למקום".

משומרים על הנצח נמסר: "דין המזבח כדין הכותל. לא פחות. פגיעה בו היא פשע מלחמה ותסבך את ישראל ברמה הבינ"ל, זאת מעבר לחובה החוקית והמוסרית הפשוטה להגן על המורשת הלאומית שלנו".

יצוין כי, אתר מזבח יהושע נחשף על ידי פרופסור אדם זרטל בשלהי שנות ה-80, והוא תוארך למאה ה-13 לפני הספירה. הממצאים במקום והמבנה הייחודי של האתר הביאו את הארכיאולוגים להסיק כי מדובר במזבח המתואר בספר דברים ובספר יהושע.

יוסי דגן הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד