כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאחר עשור

אבו מאזן לצוות של ביידן: "מוכן לפגוש את נתניהו"

בפגישה עם ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי, נשיא הרשות הפלסטינית הציע לעצור את המהלכים נגד ישראל בזירות בינלאומיות אם ישראל תחדל בצעדים 'חד צדדיים' בגדה המערבית. אבו מאזן גם הסכים לפגוש את נתניהו אחרי עשור שלא עשה זאת

אבו מאזן לצוות של ביידן: "מוכן לפגוש את נתניהו"
אבו מאזן צילום: פלאש 90

נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר בשבוע שעבר ליועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, כי הוא מוכן להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, "למרות האופי של ממשלת ישראל החדשה", כך טענו שני פקידים הבקיאים בנושא ל-Times of Israel.

"ההצעה ממחישה את רצינותו של הנשיא", אמר גורם פלסטיני בעילום שם. "למרות האופי הקיצוני של הממשלה הזו והניסיון שלנו עם נתניהו, אנחנו לא סוגרים את הדלת למשא ומתן". שני המנהיגים לא נפגשו לשיחות שלום כבר למעלה מעשור.

הפעם האחרונה שבה נפגשו נתניהו ואבו מאזן למשא ומתן הייתה ב-2010, אם כי הם בירכו זה את זה בכמה אירועים, האחרונה בהלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ב-2016.

הצעתו של אבו מאזן הייתה הראשונה מאז חזר נתניהו לכהונה שישית לראשות הממשלה. אבל הסיכויים לפגישה כזו נראות לא סבירות כתמיד, שכן הרשות הפלסטינית ממשיכה לסבול מחוסר לגיטימציה בעיני רוב הפלסטינים ונתניהו עומד בראש קואליציה המורכבת ברובה מח"כים שמתנגדים לפתרון שתי המדינות.

כשנשאלו האם נתניהו יהיה מוכן להגיב על פגישה עם אבו מאזן בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב.

אבו מאזן הרשות הפלסטינית בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד